Hej!
Efter senaste PMS uppdateringen så finns det fler play kanaler mm. Jag skulle vilja spegla det jag ser på PMS på PLEX i min samsung TV. Går det? Det känns som Plex på tv:n är en ganska nedbantad version. Det hade ju varit kanon att kunna kolla på play kanalerna via plex på min tv. Just nu finns det ingen play app till smart tv.
Hans
Vissa plugins i Plexvärlden kommer funka, men inte alla. Därför är dom avstängda by default när man installerar Plex Media Server och försöker komma åt pluginsen via en mobil klient eller TV-klienter. Du kan testa dig fram gällande vilka som funkar, och för att se alla plugins som du installerat på PMS så går du in i Media Managern, trycker på Settings och väljer "Channels". Där inne hittar du "Disable capability checking" och en liten förklaring på vad den knappen innebär.
Lycka till!
Tack för svaret :-). Jag antar att jag ska bocka för disable capability checkning? Jag trodde den inte skulle vara för bockad. Jag ska testa när jag kommer hem ikväll.
MVH/Hans
Korrekt :)
Inga av play kanalerna jag la till på pms speglas till plex på samsung tv. Kan jag göra något fel?
Hans
Har du någon annan enhet med Plex på som du kan testa med för att se om det funkar där? T.ex. en iPhone eller Apple TV, eller en datorklient.
God morgon!
Det fungerar på min ipad. Jag har testat att streama över med imediashare men den stängs ner när jag försöker föra över till tv:n. När jag testar imiashare på vår galaxy tab fungerar det att strama över men det är extremt dålig upplösning. Jag testade även BubbleUpnp och då stramade den med bra kvalié men den kopplade ner efter ca 15 sekunder. Vet ej om den kanske inte klarade den höga upplösningen? Är det plex i samsung som är problemet eller har du tips på bra mediaspelare i ipad som klarar att streama till tv:n?
MV/Hans
Nu får jag upp kanalerna på tv:n men inte via plex utan via all share appen på tv:n. Det är bara kanal 5 play som fungerar. Är det ett känt fel att ingen annaon play kanal fungerar? Det är väldigt dålig kvalitet på streamingen från 5:an. Går det att ställa in?
Hans
Jag känner mig väldigt svag på vad som funkar bra och dåligt i de olika Play-kanalerna just nu.
Jag rekommenderar att se till att pluggarna funkar som de ska i Plex på datorn först. Sen kan man testa sig fram på övriga enheter. Har du möjlighet att installera Plex på din dator för att se hur det funkar? Klienterna för datorerna är gratis.
Det är bara kanal 5 play som fungerar någorlunda. Alla andra har inget innehåll. Hur kan jag åtgärda detta?
Hans
Den här tråden kan du använda dig av för att hålla dig uppdaterad vad gäller SVT Play: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/41870-svt-play-fungerar-inte/
Får du inte den att funka så är det även i den tråden som du kan ställa frågor om den.
Det bör finnas minst en lämplig tråd per plugin. Använd sökfunktionen i forumet.
Lycka till!
Hej,
Jag behöver komma åt svtkanaler via min Mediaserver och därför behöver jag källaddressen till dom olika kanalerna för att ange i Medirserverns source settings. Har någon löst det här och hur isåfall?
tack på förhand
Hej,
Jag behöver komma åt svtkanaler via min Mediaserver och därför behöver jag källaddressen till dom olika kanalerna för att ange i Medirserverns source settings. Har någon löst det här och hur isåfall?
tack på förhand
Huh? Låter som du syftar på någon annan programvara. Använder du PMS som mediaserver?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.