Plex 9 otroligt långsamt.

Äntligen kom så Plex 0.9 efter mycket om och men…men frågan är om det verkligen är värt en uppdatering eftersom det på många håll känns väldigt långsamt.

1: Alla filmer jag har är inte med i biblioteket. Sagan om Ringen fattas tex.

2: Fast att omslagen redan är nedladdade och klara så kommer alla inte upp direkt utan man får vänta cirka 1 minut tills Plex laddat fram alla omslagen.

3: Vill komma direkt till alla mina filmer istället för att ha en extra undermeny där jag kan söka, välja skådespelare osv.

4: Till mina TV-serier har jag ingen theme-song mer än till en TV-serie. Innan hade jag till alla.

Sen är appen till iPhonen under all kritik. Jag har fortfarande inte fått det till att fungera. Jag ansluter till Plex med telefonen och blir uppkopplad. Sen när jag ska välja filmer laddar, laddar och laddar den och inga filmer kommer upp, blir bara tomt.

Nej, den här uppdateringen hade de gärna kunnat vänta lite till med för som den är nu är den kiss kass värdelös.

Var hittar jag Plex 0.8 igen?

http://wiki.plexapp.com/index.php/Downloads#Current_Version

Tack för länken! Kommer köra det gamla ett tag till.

Är det bara jag som har det här problemet, att det är segt och att alla filmer inte kommer upp?

Har en Mac Mini med 2.4ghz och 4gb ram.

Nix, inte ensam om dessa problem…kan bara säga sanslöst “kasst”…fattarrrrr inte vad alla har pratat om de senaste månaderna…är detta vidareutveckling…eller är det ett hobbyprojekt…utan styrning…

Det blir att “backa” till senaste …sorry…

Hej

Nej ni har helt rätt, allting fungerar inte som det ska, men det vet självklart utvecklarna redan om och jobbar för att lösa det.
Det kommer alltid att finnas buggar i nya versioner, det gör det av alla program.

Det retar mig utav helvete att du deespace har mage att klaga på ett program som du gratis får ladda ner och som utvecklarna inte får betalt för att arbeta med förutom de donationer de får in. Vad fan har du presterat av värde i denna värld? Skärp dig!

Jimmy: +1!

Jimmy : -1!

Lite kan man faktiskt kräva om några släpper en stor mayor update, o så är det sämre på de viktigaste delarna.

Punkt 2,3,4 ovan är precis de jag hakar upp mig på.

Men jag tycker Media Manager o iPhone App är grymt tufft. Och att den upptäcker andra Plex-servrar i nätverket, men tyvärr skapar den en egen meny, fast de har samma namn.

Nej, det kan man inte. Inte om utvecklarna gång på gång sagt att detta är en tidig publik alpha. Lev med buggarna, eller fortsätt använda Plex 0.8.5.

Konstigt att de lägger ut den som download på förstasidan. Men men. Jag klarar mig.

Dock! Punkt 3) är ju ingen bugg. Hur blir man av med den?

Korrekt, punkt 3 är ingen bugg. Det är precis som utvecklarna ville att det skulle vara. Dock så tror jag att det kommer komma en inställning för den i framtida releaser.

Väntar med 0.9 ett tag till. Får köra med 0.8. Fungerar jättebra förutom att jag själv får lägga in bakgrunderna till filmer man lägger till.

Förresten, någon som vet hur jag får in theme-song till tv-serierna i 0.8?

Det sak hända automatiskt, ifall det är en populär serie iaf. Om den är lite mer ovanlig så måste du skicka in ljudsnutten till Jayman så löser han det.

Band Of Brothers är den enda som fungerade. Friends, Seinfeld, Two and a Half Men osv fungerade inte. Nåja, kör på 0.8 tills en “fix” kommer. :slight_smile:

Aha, du menar att de fungerar i 8:an redan? Då ska det funka i 9:an, men jag gissar att det inte laddats hem allt eller att en bugg är kvar. Jag hade problem i 0.9.0 oxå men häromdagen började det dyka upp theme music sådär magiskt :slight_smile:

Uppdaterar Plex sig själv?

Vart skriver de ner vad de fixat i alla små-versioner?

Glöm det. Hittade info själv. Smart.

Har de satt upp någon Bugzilla eller någon förslagslåda där man kan läsa vad de håller på med o skicka in fler problem/förslag?

Lighthouse. https://plexapp.lighthouseapp.com/dashboard

Hur går det? Har de buggfixat något? För så vitt jag vet så är det samma version som ligger uppe på Plex hemsida som första releasen, eller?

Dom har buggfixat ganska mycket. Agents och Scanners och liknande uppdateras utan att man behöver en ny binary. Däremot så är det som sagt ingen ny binary släppt ännu. Den kommer så småningom, en ny version av iPhone-appen har nu skickats till Apple för godkännande med massor med fixar och ny funktionalitet.

Det är itne så mycket jobb för dig att spara undan mapparna i Application Support och testa om Plex 0.9 har blivit stabilare genom att ladda hem det igen. Det är iaf min rekommendation. Alla har vi olika tycke och smak om vad vi kan “leva med” så jag kan inte ge något bättre råd. Jag har använt Plex 0.9 dagligen länge nu, men det är fortfarande buggar kvar, men jag kan leva med dom ett tag till.

EDIT: Nya binary har släppts i form av hot-fixar dock, ifall du är sugen på att prova.

Laddar hem Plex 0.9 på min andra dator och ger det ett försök. Tar oerhörd tid att ladda hem all info bara. Hittade även en Hotfix som skulle lösa en del problem. Tråkigt nog förfaller 0.8 sakta men säkert. De sista som lades till fick inte bakgrunder, skådespelar info eller betyg på filmen. Så de får mer än gärna snabba sig med 0.9! :)
Har förstående för varför det tar tid att fixa det då de jobbar gratis, förstår bara inte varför de släppte det då de visste att det var fullt av buggar. Hade de tagit 10 dollar betalt för programmet hade de nog fått in en rejäl slant. :)

Plex är, och har alltid varit, i beta-stadie. Tillvisare får du förvänta dig buggar ;)
Personligen har jag inga problem med Plex 9 i huvudtaget. Fungerar 100 gånger bättre än 0.8.