hej vet någon varför inte plex 9 ta med alla filmer jag har.fattas ca 10 st. men kör jag på förra ver. så tar den med alla filmer .samma med musik tar inte med allt .fast jag uppdaterar startat om m.m skumt detta
Plex 9 klarar inte att läsa av något av det jag har, varken filmer eller TV-serier.
Filmerna kan antingen ligga i en mapp först med namnet “film (år)” och sedan har filen samma namn, eller filen direkt med samma format direkt i film/tv-seriemappen.
Är det någon annan som har problem med att inget känns igen via IMDB och/ellerTHETVDB?
Hej
Varannan post på detta forum handlar om IMDB/TVDB just nu, det är lite konflikter där eftersom en väldig massa användare försökte nå deras servrar samtidigt så slog de ihop. Ha lite tålamod ett par dagar så ska du se att allt löser sig.
/Jimmy
Btw välkommen till forumet! :)
Hej på er!
Jag har lite andra problem jag behöver tips på.
- TV4 Anytime. Någon som vet var det tagit vägen?
- Headweb. Jag kan inte komma åt några filmer. När jag gör ett val på underkategori skickar Plex mig upp till Video-plugins.
Oerhört tacksam för tips.
Har just också installerat Plex på mac mini som mediacenter men har samma problem som Peter 123: Kommer inte åt något material på Headweb! Har prövat att nedgradera Flash till 10.0.X men funkar inte. Någon som vet mer???
Får det verkligen inte att fungera. Känns som programmet är bara halvfärdigt och mycket buggigt tyvärr. Är ju inte precis nåt alt för frugan och barnen om ingen har några tips på hur man får det att fungera?
Får väl svara själv då. Funkar till sist ganska bra med plex 8.5 istället. Får vänta med 9 tills de kommit till rätta med buggarna.
0.9 är i sin först publika alpha-version, så ja, det är buggigt
Ni som inte får upp några filmer eller serier: Menar ni att inget dyker upp alls, eller menar ni att ni bara inte får någon poster/omslag? Glöm inte också att RAR-stödet är bortplockat, så ni måste packa upp filmerna/serierna ifall ni har sådana kvar.
För mig är det bara problemen med Headweb och TV4 Anytime som är jobbiga. Detta är de två appar jag använder mest. Jag har provat med TV4 Anytime support och de verkar inte ens veta vad Plex är…
Är det möjligtvis så att respektive leverantör varit tvungen att göra uppdateringar och är därför försenade?
MVH
-Peter
Hehe, well det är jag och Sander som skrivit TV4 Anytime. TV4 har inget officiellt stöd utan det är Plexanvändare som kodat ihop lösningar till alla möjliga olika sajter. Så TV4-supporten gissar jag var förvånade över ditt samtal :)
Hursomhelst, ska ta en ■■■■ på TV4 Anytime-problemet då jag får lite mer tid över.
Headweb är det en kille som jobbar på det bolaget som skrivit ihop (en svensk). Han har kanske inte uppdaterat det för de små förändringar som hänt mellan 0.8 och 0.9.
Aha, det förklarar ju... Kul. Jag kan se förvirringen på Support framför mig... Hur kul som helst!
Tack för ditt svar och förklaringar. Jag avvaktar dessa innan jag helt går över till 9.
Tack igen!
-Peter
Til info, jeg har registrert sak hos Headweb support ang. manglende 0.9 støtte for Headweb plugin. Support ticket hos Headweb [Support #7427].
- André
Her er svaret fra Headweb:
Hejsan André!
Tack för ditt mail.
Det är så att när Plex uppdaterade till version 9 slutade vårat plugin att
fungera. Vi jobbar på en uppdatering och kommer självklart meddela er om när
den är klar. Vi kan tyvärr inte ge er något datum än men ni kommer få tillgång
till att se Headweb genom Plex snart igen!
Vänliga Hälsningar
Fredrik
Headweb Support
Vissa filmer vill inte lägga till sig en poster även fast dem finns på MoviePosterDB. Dessa får istället bara en screenshot och Plex Media Manager säger att ingen poster hittas.
Tex: “Switch (1991)” och “Taken (2008)”
Sen vill jag i vissa fall byta filmtitel.
Tex måste filmen “the Boat that Rocked (2009)”, heta “Pirate Radio (2009)”
Ett till fel jag upptäckte nu är att Media Manager bara hittar 131 av 160 filmer som finns i min “film-mapp”. Plex 8 hittade i princip alla. Verkar som den kanske inte söker på mappnamn längre?
Taken fungerar bra för mig. Vad händer då du dubbelklickar på filmen i PMM och väljer Customize och tar en poster därifrån?
Kolla även i denna tråd: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/17010-my-musictv-showsmovies-dont-have-posters/page__view__findpost__p__113120__hl__missing+movies__fromsearch__1
Det är möjligt att du har några olika versioner av samma film och då har de blivit stackade. Eller så är de i ett format som inte stöds, typ RAR-filer.
Du kan ta reda på vilka filer som inte dykt upp genom att installera LibCrawl, en skön liten plugin som Spaceman skrivit ihop. Du hittar den här (läs även igenom tråden): http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/16085-find-unmatched-files/
fick inte libcrawl att funka men det var rar-filer som ställde till det.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.