Plex gebruiken zonder internet

Op dit moment zit ik een tijdje in een vakantiehuisje zonder directe internettoegang. Ik heb een thuisnetwerkje gemaakt met een router, verbonden aan Apple TV, Macbook en mijn iDevices. Wanneer ik content wil afspelen op mijn Apple TV, kan ik via dit netwerk niet mijn Plex Media Server vinden. PMS geeft aan op de laptop dat ik geen internetverbinding heb. Dat klopt inderdaad, maar waarom zou ik dat nodig hebben als ik in een lokaal netwerk alles kan streamen vanaf mijn laptop naar mijn Apple TV? Ook de Sync-functie werkt niet. Gek genoeg heb ik daar ook internet voor nodig??

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan omzeilen?

Als het goed is kun je ook ergens handmatig een server toevoegen.
Als je hier dan je lokale IP invult zou het goed moeten gaan.
Heb dit zelf nog nooit geprobeert.

Dank voor je antwoord JayDz, ik ben alleen bang dat dit niet helemaal klopt. Wanneer ik Plex Media Server op mijn lokale computer opent, geeft deze al aan dat hij de server niet kan vinden. Het zou raar zijn als ik handmatig moet vertellen op welk IP-adres mijn server is te vinden die op dezelfde computer draait.

Bedoel jij “Wanneer ik Plex Home Theater op mijn lokale computer opent” i.p.v. “Wanneer ik Plex Media Server op mijn lokale computer opent”? Anders begrijp ik niet wat jij aan het doen bent…

Even dit topic nieuw leven inblazen. Wij hadden gisteren een langdurige internetstoring. Dus ik dacht lekker Plex te kijken, want dat staat immers los van internet. Helaas. Mijn TV gaf aan dat de server onbereikbaar was. Terwijl deze wel draaide. Inloggen op de NAS lukte ook niet meteen (vreemd), maar via een omweg kon ik toch Plex op de NAS bereiken.

Ik heb bij de instellingen onder “Lijst van IP-adressen en netwerken die zijn toegestaan zonder autorisatie” het volgende ingevuld “192.168.178.1/255.255.255.0”, omdat ik ergens gelezen had dat dat zou moeten lukken. Maar helaas, dat lukte ook niet.

Iemand een oplossing, want dat moet toch mogelijk zijn? Plex is toch niet afhankelijk van een internetaansluiting.

Alvast bedankt voor de reactie.