Plex har slutat att fungera

Hej.

Jag har haft Plex media server över 6mån nu och det har fungerat felfritt på min LG smart tv.

För några dagar sedan fick jag ideén att jag skulle uppdatera tv.n till din nyaste versionen, efter det har jag inte kunnat connecta till plex media server men jag kan fortfarande se servern i tv.n, den bara laddar å laddar men inget händer efter att jag har valt servern.

Jag har testat att öppna portar i nätverket och följt alla guider på internet utan framgång.

Testat att gå tillbaka några versioner på plex media server också.

Kan också nämna att jag har kunnat se Plex via PS3 innan också, men inte nu.

Hjälp snälla

fick det att fungera. Det var brandväggen som var ivägen

Samma problem här  - utveckla "Det var brandväggen som var ivägen". Jag har PLEX som godkänd i brandväggen men fortfarande tuggar den bara

/OZ

Samma problem här  - utveckla "Det var brandväggen som var ivägen". Jag har PLEX som godkänd i brandväggen men fortfarande tuggar den bara

/OZ

Har du din din Media Server i windows? om så är fallet testa inaktivera brandväggen helt för att se om det är där problemet ligger eller om vi skall börja kolla någon annanstans.

/OZ

Hej, jag använde COMODO Internet Security, PLEX funkade perfekt flera månader. Sen en dag funkade det inte, så jag bytte ut Comodo. 

Har du din din Media Server i windows? om så är fallet testa inaktivera brandväggen helt för att se om det är där problemet ligger eller om vi skall börja kolla någon annanstans.

Yes, windows ! Inaktiverade brandväggen - ingen skillnad. Notera dock att på min LG TV - Plex slår alla ändringar och tillägg igenom dvs att jag tagit bort filmer eller lagt dit.

På datorn är skärmen svart med hemknappen uppe till vänster och snurrande ikon i mitten inget annat

/oz

Yes, windows ! Inaktiverade brandväggen - ingen skillnad. Notera dock att på min LG TV - Plex slår alla ändringar och tillägg igenom dvs att jag tagit bort filmer eller lagt dit.

På datorn är skärmen svart med hemknappen uppe till vänster och snurrande ikon i mitten inget annat

/oz

Låter riktigt skumt det där.

Vilken version av PMS kör du? har du den senaste testa nedgradera ett steg om du inte har den senaste testa uppgradera till den. Det är nog vad jag har som förslag just nu.

Låter riktigt skumt det där.

Vilken version av PMS kör du? har du den senaste testa nedgradera ett steg om du inte har den senaste testa uppgradera till den. Det är nog vad jag har som förslag just nu.

Version 0.9.7.17 - nergradera hur gör man det ?

/oz

Avinstallera nuvarande och hämta hem den versionen du vill ha här --> http://wiki.plexapp.com/index.php/Downloads

Avinstallera nuvarande och hämta hem den versionen du vill ha här --> http://wiki.plexapp.com/index.php/Downloads

Ingen skillnad provade från version "9" och framåt - datorn fortfarande blank - jag släpper detta tillsvidare. Situationen är att i slutändan funkar det- jag lägger in och tar bort filer - TV'n uppdateras

så ur användar perspektiv helt OK. Antar att jag inte kommer åt att ändra vilken mapp som gäller på datorn utan får fortsätta med den setup jag har

OM jag varit otydlig så är det när jag trycker "media manager" och steget efter det som inte funkar

/oz

Ingen skillnad provade från version "9" och framåt - datorn fortfarande blank - jag släpper detta tillsvidare. Situationen är att i slutändan funkar det- jag lägger in och tar bort filer - TV'n uppdateras

så ur användar perspektiv helt OK. Antar att jag inte kommer åt att ändra vilken mapp som gäller på datorn utan får fortsätta med den setup jag har

OM jag varit otydlig så är det när jag trycker "media manager" och steget efter det som inte funkar

/oz

Jag är nog inte riktigt med på vart du menar men vad händer om du direkt i din webbläsare på burken du kör PMS på skriver in http://127.0.0.1:32400/web

Kommer du till samma ställe du har problem på då?

BTW kan vara värt att testa i en annan webbläsare också om det inte funkar i den du kör nu.

Jag är nog inte riktigt med på vart du menar men vad händer om du direkt i din webbläsare på burken du kör PMS på skriver in http://127.0.0.1:32400/web

Kommer du till samma ställe du har problem på då?

BTW kan vara värt att testa i en annan webbläsare också om det inte funkar i den du kör nu.

Det jag kommer till via media manager  är http://127.0.0.1:32400/web/index.html och där tuggar den på ! Har funkat tidigare men nu ..icket!

ser att plexloggan blinkar till -Plex hemknappen finns i övre vänstra hörnet - sen snurrar det på

MEN........provade att ladda ner Chrome - då funkar det klockrent. Detta ledde mig in på nya spår - är dock långt ifrån hacker you know.

Noterade att "active - X tillägg" XML-DOM Dokument var ej aktiverat - vet inte vad det är eller vad det gör men med det aktiverat är vi med i matchen igen.

Tack för er tid och bollplank

/oz

Kanon att våra yrrerier ger resultat.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.