Plex Media Server på NAS server

Hej Plex brugere

Er der nogle af jer der har installeret Plex Media på en NAS server, og hvilken?

Jeg har selv Plex media server på min iMac, og det fungere perfekt for mig

efter at have det vist det til mine forældre, ville de gerne have noget lign. men vil helst ikke have en computer til at stå at kører hele tiden

men en NAS server ville være OK for dem… så mit spørgsmål er hvilken NAS server skulle købe for at køre med plex…

Jeg har selv en QNAP herhjemme, men hvis jeg skulle vælge om ville jeg da foretrække en Synology

de benytter både IOS & Android enheder, så det vil jo være perfekt med plex derpå…

håber i har nogle gode råd til NAS server som fungere fint med plex

Hej WebJoe,

Jeg køre PMS på en QNAP TS 259 Pro +, som virker rigtig godt ... Det eneste er nogle af de plugins, som kræver Flash eller Silverlight vil ikke fungere ... Det kan også være meget larmende at have en QNAP kører hele tiden, da diske kan være lidt larmende ...

Hvis grunden til at de ikke ønsker en computer kører hele tiden er på grund af støj, så foreslår jeg, de bruger en Mac mini ... De er næsten lydløs og støtte Kanaler med Flash og Silverlight.

Ind til videre er det så vidt jeg ved kun på intel atom (1,6GHz) processorer det virker på. Så du skal op i den dyre ende

Hej og tak for svar… Den jeg har kigget på er en synology 712

Den har også intel processor og der er vist nogen der siger det kører godt

Jeg bruger selv mac mini, iMac & QNAP i mit setup som jeg synes fungere rigtig godt

Jeg overvejer dog at koble iMac ud af systemet som server som den fungere som idag

Og i stedet for lade min mac mini klare den ophave, og så i stedet for have små tynde klienter sat til fjernsyn i stedet for…

Kører PMS på en QNAP 459 - Kører fremragende! Hvis jeg skulle købe en NAS nu, ville jeg købe en Synology med en Atom-processor. QNAP’s senere firmwares er ikke så gode, og de er blevet temmelig upopulære blandt deres egne brugere. Jeg er heldigvis stadig helt tilfreds, men jeg har heller ikke opgraderet til seneste firmware.

Hej og tak for svar... Den jeg har kigget på er en synology 712
Den har også intel processor og der er vist nogen der siger det kører godt

Jeg bruger selv mac mini, iMac & QNAP i mit setup som jeg synes fungere rigtig godt
Jeg overvejer dog at koble iMac ud af systemet som server som den fungere som idag
Og i stedet for lade min mac mini klare den ophave, og så i stedet for have små tynde klienter sat til fjernsyn i stedet for...

Så længe det kun er til LAN streaming er der ingen problemer med en 712+ eller den nyeste (kommende) 713+ som mediaserver

Hvilken afspiller skal anvendes hos dine forældre. Mener ikke alle tynde klienter supportere "Direct play" hvilket vil resultere i transcoding på NAS serveren hvilket den som regel ikke har kræfter nok til. Da jeg ikke har brug for support på eks. IOS enheder har jeg min mediaserver installeret på min 2411+ og kører så med 2 mac mini´s som klienter. Det fungere upåklageligt også med 1080p over wifi 5 ghz.

/ehlz 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.