Plex met Windows

Hallo,

Ik ben zeer enthousiast over Plex en wil iemand die Windows gebruikt ook tot Plex overlaten gaan.

Hij heeft het nu al 2x geinstalleerd en alles loopt helemaal vast bij hem…

In zijn taakbeheer start hij plex.exe en 25 keer python nog iets op…

Tevens zegt de PC dat Chrome geinstalleerd moet worden etc.etc.

Mijn vraag:

Wie werkt met Plex en Windows, onder wat voor soort systeem draait het bij jullie en draait het stabiel?

Dank Dank.

volgens mij is chrome noodzakelijk om plex voor windows te installeren dacht ik in die thread gelezen te hebben.

de 25x python instances die je ziet, zijn normaal. ook in OSX gebeurt dat. voor iedere metadata agent / plugin wordt een eigen python instance gebruikt, dus dat aantal loopt redelijk snel op :wink:

verder heb ik geen ervaring met PMS voor windows dus meer kan ik er ook niet over vertellen

Ik dacht niet dat Chrome nodig was voor de installatie van de Plex Media Server, maar dat het de aangeraden webbrowser is om de webinterface van de Plex Media Server mee te bedienen (http://****x.x.x.x:324000/manage).

Wat wil deze Windows gebruiker precies doen met Plex? Heeft hij/zij een Mac, iPhone of Android apparaat om de video’s op af te spelen? De Windows variant van Plex is namelijk alleen maar een server component dat andere toegang geeft tot de video bibliotheek; het bevat dus geen client om video’s mee af te spelen.

Dus je kan het ook doen ZONDER Chrome?? Zo ja, hoe??? Want dit wil die windowsgebruiker NIET!

Hij wil gewoon net wat ik op MAC heb evt. ook op zijn windowsmachine hebben.

Dus: Video, Muziek en foto’s via Plex.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn (voor hem) en hoe?

Dank dank!

Als deze persoon alleen een Windows machine heeft en op die machine zijn/haar video’s wil kijken is Plex geen oplossing voor hem/haar, simpelweg omdat er voor Windows geen Plex client software is.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.