starten met plex

krijg het niet voor elkaar
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ben al een paar dagen bezig om plex geïnstalleerd te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar, ik heb al diverse filmpjes en topics bekeken maar ik heb nog nergens een oplossing gezien.
Ik gebruik windows vista.
Het enige wat ik wel krijg is het plex icoon in de linker benedenhoek van de taakbalk, als ik hier op dubbelklik opend het programma wel maar ik kan er verder niet mee.
Wie zou zo vriendelijk willen zijn om het mij stap voor stap uit te leggen.
Alvast bedankt.

Hallo, ik heb zelf geen ervaring met de windows variant, maar zo te lezen op deze pagina ; http://wiki.plexapp.com/index.php/Plex_for_Windows
heb je de server geïnstalleerd. Je zal dus ook de client versie ergens hebben moeten draaien om films te kijken en muziek te luisteren.
Wat voor client heb je ?

Sorry maar wat is dit?

voor windows heb je de plex media server geïnstalleerd. dit programma 'stuurt' jouw media naar afspeelapparaten (cllients) ergens in je netwerk.
je hebt dus nu het gedeelte dat je films kan aanleveren aan een speler, maar de speler zelf volgens mij nog niet.
mogelijke spelers/clients zijn : apple TV, mac, LG medialink TV's, etc.

Ik heb een smart tv van LG

heeft die smart TV ondersteuning voor plex?

zo ja, dan zou je ergens in het menu van de smart TV plex moeten kunnen terugvinden.

Op mijn tv heb ik al het een en ander gedaan met plex, en dit lijkt naar behoren te werken, zoals you tube ed.

ik heb geen idee hoe een LG smart TV zou moeten werken, dus ik vermoed alleen dat je een plex app hebt of kunt installeren op je smart TV.

met deze app zou je dus je media (op je windows PC) moeten kunnen afspelen.

heb je wel al je mappen met films toegevoegd aan de media server?

als ik plexmediamanager open dan krijg ik alleen het scherm met voeg filmsectie of muzieksectie toe, maar als ik deze selecteer kan ik niets toevoegen,ook lijkt dit beginscherm niet op de filmpjes en afbeeldingen die ik heb gezien

welke versie gebruik je van PMS? kun je checken of je de meest recente versie hebt geïnstalleerd?

als dat zo is, zou je PMS willen afsluiten (rechtermuisklik op plex icoontje en dan exit) en de deze 2 bestanden verwijderen: framework.bundle & system.bundle

deze bevinden zich hier:

C:\Documents and Settings\[USER]\Local Settings\Application Data\Plex Media Server\Plug-ins

als je daarna PMS weer opstart, zou je wel een filmsectie moeten kunnen toevoegen.

ik heb de meest recente, maar deze oplossing heb ik al geprobeerd, giezien in een ouder antwoord maar ik heb nog steeds het zelfde probleem.

PS onder App data staat bij mij geen plex tussen.

Moet ik nu iets daar naar toe kopieren en zo ja wat.

Vind het trouwens top dat je zo snel reageert

als je start -> uitvoeren -> %APPDATA% doet, kom je automatisch in je user directory terecht. daar zou toch echt een Plex Media Server map moeten staan. in vista zou je misschien** %LOCALAPPDATA% ** kunnen proberen i.p.v. %APPDATA% ?

je hoeft er niks naartoe te kopiëren hoor, alleen 2 bestanden weghalen die na het weer starten van PMS automatisch weer aangemaakt zullen worden.

sorry hoor maar volgens mij doe ik structureels iets verkeerd, heb alles geprobeerd maar nog geen resultaat.

Help.

Installatie instructies Plex Windows vind je hier: http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Installation

LG noemt Plex geen Plex, maar Media Link

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.