Ny på forumet.
Någon som vet när plex 0.9 (nine) kommer? Har sett lite screen-shoots och filmer, men i övrigt inte hört så mkt.
Mvh
Patts
Hej och välkommen!
Utvecklarna har inte gett något datum när släppet kommer ske. Men senaste alphan som jag är en av de lyckliga av att få testa är riktigt stabil, och det är en feature freeze så inga fler grejer ska implementeras. Så utan att veta exakt när så är det inte många dagar/veckor kvar.
Det kommer en ny liten sneak peak (förmodligen ikväll) som kommer visa lite mer saker från Plex 0.9.0
Sweet! Då är det bara att vänta och se då. Vet du om TV-integrationen kommer med 0.9? Vad jag fatta som så skulle 0.9 vara ombyggdt från grunden, för att lättare kunna skapa pluggar etc.. ??
Nä, då har du fått fel information. Plex 0.9.0 innehåller bara förändringar för själva biblioteket. Det skrevs om helt från början och är otroligt mycket smidigare att använda. Svårt att förklara och måste upplevas. Vissa förändringar har hänt med frameworket (som påverkar pluginerna) men det är väldigt begränsat.
TV-integrationen är inget som Plexutvecklarna kommer göra (mest troligt) utan det är någon i detta underbara community som kommer måsta ta upp det arbetet gissar jag. Det finns allt för många högra prioriterade saker att ta hand om innan utvecklarna skulle vända sin blick ditåt.
Allright, ja, det va just framework'et jag tänkte på. Har följt en del trådar ang. eyetv stöd, och enligt dessa utvecklare, så skall det bli lättare att integrera en tv-plugg iom 0.9. Det återstår att se om dom lyckas då.. :)
Komsi komsi lilla Plex nio! Är sjukt sugen på att få börja använda nya media biblioteket, efter att mitt Plex helt pungat ur. Filmer lyckas den med att hitta, men jag får inte in en enda TV-serie längre, trots att sökvägen följer alla konstens regler.
Hâll inte andan bara medan ni väntar.
"om ett par veckor" har det hetat sedan jag började använda Plex förra julen.
Tyvärr sâ stiger ju förväntningarna med tiden, sâ det är väl risk för ett magplask.
När höstmörkret sänker sig och det blir tid över för TV igen fâr man väl se om det blir Plex eller nâgot annat i minin.
Äh, upp med hakan.
Som beta-testare kan jag bekräfta att det börjar bli nära nu. Men ja, "om ett par veckor" har man ju hört en stund. :P
Hurra Hurra Hurra
1 Sep är väntan över, Plex 9 kommer äntligen :rolleyes:
Jepp, snart får ni alla testa. Ni kommer inte bli besvikna!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.