PLEX på XBOX ONE

Skaffade ett Plex Pass för att kunna använda just XBOX ON (XO f.r.o.m nu)

Visst funkar det "bra" men betydligt för många buggar för att dels ta betalt för ett Plex Pass och sen dessutom höja priserna med nästan 50%

Eftersom det ej uppmärksammas väldigt mycket alla fel är att det berör ej engelsktalande tittare främst.

Har haft Plex som mediacenter på en Mac Mini i flera år. Super, inte kunnat vara mer nöjd.

Men nu vill man ju gärna kanske kunna ha allt i en och samma låda. Tv, förstärkare och XO.

Dock så länge Plex är kasst och Spotify ej ngt som finns är det fortfarande Mac Minin.

Men nu till buggarna och önskemål.

• Lägger du till ett annat språk, exempelvis såklart svenska till en engelsk film hamnar den andra raden utanför det synliga fältet.

Försöker förklara det bättre så här.

På engelska eller vanlig .srt till en engelsktalande film

- Hey there!

- Hey how are you?

Svensk text, .srt tex.

- Hej där!

- Hur hur mår du?

Den raden försvinner.

• Öka stolek och ändra färg på texten. Jag vill gärna ha den större och dessutom gul, skönare för ögat enligt mig. Nu är den stor om man tittar på en film i 480p upplösning och där verkligen är mörk bakgrund.

• Man skulle även vilja kunna synka ljud och undertexter. Inte ovanligt att detta är ur synk.

• Snabbspola, en 10 min fram/tillbaka istället för att spola 2x/4x/8/12x/24/ osv.

Tills sådana här enkla grejer är åtgärdade är jag glad att jag ej betala för ett helt år, 149 dollar eller vad dem nu ökat det  till.

Öka gärna på tråden.

Det du ska ha i åtanke är att just xbox one-klienten är helt ny och givetvis kan ha lite buggar.

Om du ska ha en chans att få dessa saker åtgärdade rekommenderar jag dig att skriva en buggrapport i det engelska forumet för xbox one-klienten då jag misstänker att de inte läser denna svenska delen av forumet.

Ang. värdet på plexpass är det givetvis högst personligt. Själv tycker jag det var bland de mest prisvärda programvaror jag köpt när jag betalade för lifetime.

/Fredrik

Det du ska ha i åtanke är att just xbox one-klienten är helt ny och givetvis kan ha lite buggar.

Om du ska ha en chans att få dessa saker åtgärdade rekommenderar jag dig att skriva en buggrapport i det engelska forumet för xbox one-klienten då jag misstänker att de inte läser denna svenska delen av forumet.

Ang. värdet på plexpass är det givetvis högst personligt. Själv tycker jag det var bland de mest prisvärda programvaror jag köpt när jag betalade för lifetime.

/Fredrik

Absolut har jag skrivit i det engelska forumet. Men även om man kan se att svenska medlemmar håller med eller känner till fler problem. Tom Viaplay funkrar bättre nu om man inte ser till att strömma film. Som ja är hela saken. Men att inte ens kunna utföra menyerna är lite kasst.

Visst kan du se det så med stålarna och jag kan hålla med. Har aldrig varit så nöjd med ngt mediacenter sedan jag kör det sedan många år tillbaka på min Mac Mini vid tv och projektor. Men sen kan man också undra hur det nästan dubblar från 75$ till 150$ på en lifetime om det fortfarande knappt är en beta. Så får jag väl ändå skriva fastän jag långt ifrån skulle vara snål.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.