Problem med undertexter

Hej

Jag har ett problem med undertexter i Plex.

En del filmer har ju inbakade undertexter men inte på ett språk som jag vill ha (tex engelska). Då har jag tankat hem lämplig .srt på svenska och lagt i samma mapp. Men varje gång filmerna innehåller en inbakad undertext så får jag aldrig valet att välja den undertext som jag själv lagt till. Om jag trycker på "S" får jag bara välja mellan den inbakade eller ingen alls. 

Jag har dubbelkollat så filnamnen stämmer och öppnar jag filmen i VLC kan jag välja på alla språk, även den undertext jag själv lagt till.

Vad kan jag tänkas göra för fel?

Jag kör Plex på OSX och både klient och server på samma dator (en mac mini).

Hej

Jag har ett problem med undertexter i Plex.

En del filmer har ju inbakade undertexter men inte på ett språk som jag vill ha (tex engelska). Då har jag tankat hem lämplig .srt på svenska och lagt i samma mapp. Men varje gång filmerna innehåller en inbakad undertext så får jag aldrig valet att välja den undertext som jag själv lagt till. Om jag trycker på "S" får jag bara välja mellan den inbakade eller ingen alls. 

Jag har dubbelkollat så filnamnen stämmer och öppnar jag filmen i VLC kan jag välja på alla språk, även den undertext jag själv lagt till.

Vad kan jag tänkas göra för fel?

Jag kör Plex på OSX och både klient och server på samma dator (en mac mini).

Hej!

Prova följande:

1. Starta filmen som vanligt
  2. Tryck "m" för att få upp en submeny
  3. Använd piltangenterna för att navigera och välja "Audio and subtitle settings", dvs den ikon som ser ut som en högtalare
  4. Välj "Browse for subtitle" och hitta din .srt fil
  5. Din undertext skall nu gå att välja(antingen via ovanstående meny eller via "s") 

Mvh

Efter att man lagt till filen så ska du göra följande:

1. Se till att du lagt till .swe innan suffixet. Exempel: Pulp Fiction (1994).swe.srt om filmen heter Pulp Fiction (1994).mkv. Förutom språket så ska undertextfilen heta EXAKT likadant som filmfilen.

2. Efter du gjort det, refresha filmen i /web. Hovra över postern och klicka på den runda pilen som dyker upp.

Nu bör det funka på alla enheter. Inte bara i Plex Media Center.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.