Hej,
Jag är helt grön på Plex och har kommit så långt att jag installerat Plex Media Server på min Qnap-NAS och konfigurerat den. Har även installerat den “vanliga” på min Mac mini och den fungerar när jag har den kopplad till min Cinema Display.
Men när jag flyttar minin och kopplar in den till min gamla Panasonic-plasma så vill inte Plex-appen starta. Den suddar till en gång i docken, men sen dör den.
Provade att koppla minin till datorskärmen igen och då fungerade den igen. Passade då på att ställa in upplösningen i inställningarna så att den skulle passa TVn.
Är det någon som vet vad felet kan vara?
Hej,
Jag är helt grön på Plex och har kommit så långt att jag installerat Plex Media Server på min Qnap-NAS och konfigurerat den. Har även installerat den "vanliga" på min Mac mini och den fungerar när jag har den kopplad till min Cinema Display.
Men när jag flyttar minin och kopplar in den till min gamla Panasonic-plasma så vill inte Plex-appen starta. Den suddar till en gång i docken, men sen dör den.
Provade att koppla minin till datorskärmen igen och då fungerade den igen. Passade då på att ställa in upplösningen i inställningarna så att den skulle passa TVn.
Är det någon som vet vad felet kan vara?
Pratar du om PMC eller PHT?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.