Plex startar inte.

Hejsan!

Har problem med att installera plex på min iMac, jag får upp så att jag kan lägga in programmet och allt men sedan när jag klickar på plex så händer ingenting?

Jag kör på Lion 10.7.1 om det kan hjälpa. Mvh Robert

Du har alltså dragit över Plex till “Applications”-mappen, och sedan så dubbelklickar du på Plex som nu ligger i Applications?

EDIT: Börjar inte en Plex-symbol studsa i din Dock?

Jo exakt men sedan slutar den studsa och inget händer.

Bra, då förstår jag :)
Plex kraschar helt enkelt (den gör en tyst krasch av någon anledning), och jag behöver få tag på en kraschrapport från dig. Eftersom du inte nämner att det dyker upp en sådan automatiskt så kommer du behöva gräva dig fram till den.
Du hittar den här:
~/Library/Application Support/CrashReporter
Det bör vara den med senast ändringsdatum. Ladda upp den här så ska jag ta mig en ■■■■.

Om du trycker Kringla-Tab, får du inte fram PLEXikonen då? Den kan ligga på en annan “skärm” (space), så du inte ser den…

Har du en lysande ■■■■■ under PLEXikonen i Dock när den har studsat färdigt?

Edit: ops, för sent…

Bra poäng. Syns en lysande ■■■■■ under Plex-ikonen i Docken?

Hmm hittar inget som har med plex att göra hittar bara en som senast blev igår? Och nej ingen ■■■■■ utan den bara hoppar och dör igen :)

Jösses. Underligt. Hmm. Vad har du för dator och vad är det för version av OSX?
Titta också i ~/Library/Logs/ och se om den finns en Plex.log och en Plex Media Server.log. Om de finns, ladda upp dom här.

Mycket underligt ja :)
Jag har en iMac 3,06 GHz Intel Core i3 med OS X Lion 10.7.1.
Och det finns inga plexfiler där heller :huh:

Och du är säker att du kollar i rätt Library? Det är alltså inte root Library, utan det är det Library du hittar i din egen user-folder. Den är dold i Lion som default.

Annars är det enda jag kan tänka mig att du har använt Fast User Switching, och i den andra kontot så har du Plex Media Server redan igång. Kan det vara så?

ahaja nu har dom små liven ändrat det med. :rolleyes: Nu har jag iallafall fått igång plex genom att först starta "Plex Media Server" i ~/Library/Application Support/Plex/ för att sedan fixa alla inställnigar och sedan starta plex som vanligt! Så nu funkar det Tusen Tack!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.