Hej jag har nyss uppdaterat PMS på min Qnap-NAS till 0.9.7.12.4 och jag har fått problem med texten. PMS är konfi med att svenska undertexten ska köras om det inte finns en audio filen på svenska.
mitt problem är att många av mina filmer har en extern text (SRT som då ligger i samma mapp med samma namn som filmen)problemet är då att PMS hittar texten som okänd undertext och det gör att plex inte spelar upp texten.
hur gör jag då för att få PMS att spela upp den svenska texten när det finns tillgängligt och den okända texten när bara den finns. (okänd= den externa SRT texten)
jag hoppas någon kan hjälpa mig!! :rolleyes: så länge ska jag försöka att lösa det själv.
Du måste berätta för PMS vilket språk det är i den externa undertexten. Det gör du genom att lägga till .swe eller .swedish innan .srt
Sen refreshar du biblioteket eller filmen igen.
Tack så mycket för hjälpen!! det fixa mitt problem!! :D
Hej! har major problem med att få .srt att fungera i Plex
har kollar runt på flera forum utan att få svar…kollade in flera av dina posts…och du verkar ha klurat upp de flesta .srt problem =) =)…
jag skaffade Plex för 5 dagar sedan, kör en iMac, samt iPhone 5, alla med Plex senaste softa.
Fick snabbt och lätt in mina filmer i Plex…och allt fungerar perfekt förutom…subtitles… har namngivit dem “rätt” .eng.srt
I Plex…då jag trycker på filmen jag vill se…syns… English (srt)
som det borde göra.
Det skumma börjar då jag trycker på Play.
Filmen startar upp…allt verkar ok…men direkt en replik kommer…
börjar timern på playern hoppa bakåt…och allt freezar…=( =(…
eller…filmer stannar på “loading” i all evighet…
kör jag utan subs…startar filmen med en gång utan problem…
helt som Plex är allergisk för mina .srt filer…
(de fungerear utmärkt med vlc, air video, vlcstreamer, av player etc…)
Har testat SubCleaner…testat ca 10 filmer…samma sak med alla…
testat downgread…Då fick jag fram undertexterna så att de syntes…men direkt repliken om…freezade allt…
vad tror du problemet kan vara??..skulle vara ytterst tacksam för råd! håller på att bli galen här!
har försökt med med de råd du gett på flera andra trådar…utan att lyckas…=(
jag har fått precis samma skit problem som du! så fort jag har text aktiverat och en replik kommer så hackar eller stannar filmer, sen fortsätter den där det inte är någon replik osv...
joch eftersom du använder dig av iphone 5 ? så kan det inte vara mina 2 apple tv som strular utan då är det senaste versionen av plex media server som är knas.
så nu behöver jag instruktioner på hur man nergraderar till den tidigare versionen.
Jag har haft plex i 1.5år utan några problem och det är riktigt tråkigt att nu efter en update så strular det.
jag har fått precis samma skit problem som du! så fort jag har text aktiverat och en replik kommer så hackar eller stannar filmer, sen fortsätter den där det inte är någon replik osv...
joch eftersom du använder dig av iphone 5 ? så kan det inte vara mina 2 apple tv som strular utan då är det senaste versionen av plex media server som är knas.
så nu behöver jag instruktioner på hur man nergraderar till den tidigare versionen.
Jag har haft plex i 1.5år utan några problem och det är riktigt tråkigt att nu efter en update så strular det.
Installera PMS 0.9.7.7 tills vidare. En fix är på väg men det är ett tag kvar innan den kommer ut.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.