Hej!
Jag har idag 4 klienter (MAC/WIN/iPad/Galaxy Nexus) och jag är väldigt nöjd med Plex.
Dock så verkar det vara ett smärre problem med pluginsen som finns.
Iallafall för att sammanfatta lite problem som existerar med nuvarande plugins:
SVT Play:
Inga problem att lägga till pluginen, dock när man försöker ansluta till pluginet via någon av klienterna så kommer man först in i gränssnittet, men sedan är det stopp.
Oavsett vilken av “länkarna” man väljer så kommer man inte vidare, det visas snabb “Please wait” nere i högre hörnet som sedan försvinner.
Någon som har bot på detta?
EDIT: kan tillägga att detta fungerar i PMS (MAC)
Viaplay.se
Finns det någon plugin för att kunna se viaplay.se via plex? Något det jobbas på?
Jag betalar för tjänsten men tycker att deras gränssnitt suger (webb/samsung-tv-smart-app)
Skulle varit underbart att ha det rakt i plex, slippa använda mus o tgb när man skall se via mac minin.
Undertexter…
Enda punkten jag tycker att Plex har hamnat en bra bit efter konkurrenten XBMC… pluginet som idag finns skall automatiskt(?) ladda hem undertexter ifall det finns via OpenSubtitles.org-pluginet.
Vilket fungerar rätt okej, men ibland så blir det ju helt fel text o.s.v
Varför tar man inte efter det plugin som är utvecklat för XBMC? (där man med menyknappen kan komma åt ett plugin som sedan kan söka på någon av alla dess undertext-sidor)
Och sedan kunna välja valfri .srt som finns för den träffen man hittat.
Något som jag saknar rejält! och det har ju funnits bra länge på XBMC… finns det ingen möjlighet att få över det till Plex?
Hej ravenlord
Vi har för närvarande ingen information om ett plugin till din Plex.
Det vi skulle kunna rekommenderar är att du kopplar din dator till din TV så att du kan titta på Viaplay på större skärm. Annars om du har en SmartTV. Använd dig gärna utav den funktionen för att titta på vår utbud.
MVH
Hernan Martinez
Viasat Support
Hej Hernan,
Till att börja med så är mac minin kopplad till TV, men som jag skrev så vill jag ej ha mus + tgb för att kunna se på viaplay, enda som fungerar ifrån er är viaplay via webben (ibland bra men oftast hackigt).
SmartTV-klienten är under all kritik, men det verkar inte vara någon som bryr sig direkt... "kan ej ansluta till servern" får man 9/10 gånger, när det väl hoppar igång så får man se 5 minuter fotboll och sedan är man i menyn igen och så har du ett par tryckningar igen innan du kan se, samt att försöka nå er under match-tider är ju sanslöst problematiskt eftersom en halvlek är 45min och er telefonkö är 40, då kan det likagärna kvitta.
Ingen som har några problem med SVTPlay och Linux? eller vet om det finns viaplay.se plugin / önskar att det fanns? 
Å undertexterna?
Tjena,
Jag har ingen erfarenhet av Linux så kan inte hjälpa till där.
Med undertexterna så kan jag rekommendera att du installerar podnapisi bundeln, http://forums.plexapp.com/index.php/topic/33683-podnapisi-subtitle-agent/page__hl__podnapisi efter att jag installerade den så fungerar det klockrent för mig.
Jag hittade den här saken, men har inte vågat prova än; https://github.com/JeppeTh/Viaplay.bundle
Hallå
Någon som testat?
Att köra tangentbord & mus tar bort hela filmstämningen.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.