Hej
Vet någon om/vad som måste göras för att få klienter (mobil och web) att nyttja port 32443 och HTTPS på routersidan UTAN att paja myPlex login från servern?
Jag bytte regeln i routern från 32400 till 32443 men då kan inte servern ansluta till myPlex, däremot kan bokmärke med port 32443 i adressen ansluta från webbläsare.
Någon idé?
/Erik
Har du satt upp port forwarding i din router?
Av det jag har läst stå stödjer inte klienterna den funktionen ännu, enbart servern.
Hej.
Jag fick själv svar av Plex igår via Twitter och dom säger att HTTPS-stödet inte är väl utbyggt/implementerat än men om man vill ansluta via webbklienten via säker HTTP så skapar man bara en regel för port 32443 UTÖVER 32400 som myPlex kräver. Det går alltså inte att stänga ordinarie port, åtminstone ännu.
Jag har alltså löst det genom att ha två regler, en för port 32400 som myPlex kräver men även 32443 för att säkert kunna ansluta från exempelvis jobbet. På jobbet har jag skapat ett bokmärke som är https://mitt.ip.nummer:32443/web/index.html#!/login och vips så är min trafik krypterad.
myPlex har alltid varit säker från officiella klienter trots port 32400 enligt supporten.
Får fungera så tillsvidare.
/Erik
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.