Hej, har kört Plex på min Mac Mini i snart 2 månader och det fungerar hur bra som helst och har konfigurerat så att jag kan se filmerna på min iPhone och även hos mina föräldrar.
Kör den senaste versionerna 0.9.5.2 på min Mac Mini och på mina föräldrars Win 7. Har aktiverat myPlex, där var jag tvungen att specifiera en port (valde standard 32400) och har forwardat den i routern till min Mac Mini.
För annars gick det inte att publicera servern till my Plex. Och om jag inte forwardade porten i routern fick jag även då felmeddelande.
Satt ikväll och kollade in myPlex.com och såg att där fanns min Mac Mini server och att jag där kunde komma in i Media Manager och redigera och radera sektioner.
Lade märke till i adressfältet i webbläsaren att adressen innehöll mitt IP och porten 32400 + en sökväg.
Kom då och tänka på att tänk om det går att nå denna sida utanför mitt WiFi så jag kopplade från mitt nätverk och pluggade i iPhonen och startade internetdelning och skrev in adressen med mitt IP och porten och sökvägen och det gick att komma in i Media Managern.
Blev då lite paranoid och tänkte då att vem som helst kan ju gå in i min servers manager och ändra i mitt bibliotek
Finns det något sätt att spärra detta men ändå behålla myPlex?
Känns som om man sitter med sitt bibliotek helt öpet för vem som helst att snoka runt i…
Oroa dig inte. Testa gå till ditt IP + port från en dator som du aldrig använt att logga in från så ska du se att det är lugnt ;)
Default så när du försöker accessa en Plex Media Manager (webb-versionen) så får du upp en inloggningsruta. Denna inloggningsruta kommer INTE upp ifall ett av nedanstående påståenden är sanna:
1. Du försöker nå Mediaservern från det interna nätverket hemma (eller över VPN)
2. Du klickar på "Plex Media Manager" länken för din server på myPlex-hemsidan (om du gör det så följer en så kallad "security token" som autentiserar dig)
3. Du använder en browser som du redan använt för att autentisera dig.
I ditt fall så skulle jag vilja betta några kronor på att du faller under kategori 3. Du använde samma browser, men du hade ett IP från ett annat nätverk.
Kontentan: oroa dig inte, det är ett rejält skydd runt myPlex-integrationen :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.