Hejsan. Det är så att jag försöker koppla myplex till plex media servern men den vägrar ansluta och får bara felet att porten inte är öppen.
Jag har kollat om porten är öppen men den står stäng och hur jag än försöker så går den inte att öppn.a
Jag har en Asus RT-N65U router och den ska ju egentligen öppna porten automatiskt med upnp men den gör ju inte detta nu. Det har fungerat för mig innan, när min router var ny så gick det hur bra som helst att ansluta myplex men nu fungerar det inte längre. Jag har försökt öppna porten manuellt med men det blir ingen skillnad, verkar inte som den öppnas ändå.
Jag blir helt förtvivlad här, har suttit hur länge som helst med det här problemet nu! Vad ska jag göra?
Kolla att "Aktivera portvidarebefordran" står på "Ja".
Skriv in tjänstens namn som tex: Myplex.
Under "portintervall" väljer du: port 32400 (om du inte ändrat det själv)
Under "Lokalt IP" ställer du in plexdatorns ip.Tex 192.168.0.2
Under "lokal port" skriver du port 32400
Under "protokoll" väljer du "Both"
Klicka sen på Plustecknet.
Spara det genom att trycka på knappen "Tillämpa"
Nu borde det funka
Det blev ingen skillnad som sagt. har testat detta tusen gånger nu känns det som, även med annan port än just 32400. Det händer inget.
Det skumma är ju att det har fungerat förr men inte nu längre? För sist behövde jag inte ens öppna porten manuellt utan den skötte det automatiskt men nu funkar det inte alls.