Tak for den hurtige feedback :)
.... bla-bla-bla...
Root PW: (kommer senere)
Jeg opgiver helt tanken.... :)
Dét egner MEDION NAS'en sig bare ikke til ...den er simpelthen ikke stærk nok!
Overvejer nu noget rent linux't!
Den er nemnok at jail-break'e, viser det sig.
Som rén DLNA er den nu faktisk helt OK!
Jeg vil derfor gerne anbefale den til "new-comers" som en rimelig overkommelig start!
Deres gear er jo tysk(t), remember!
GUI'en er lidt kedelig, men den fungerer - "no ■■■■, german type" vil jeg kalde den!
Nå.
Næste tanke blev så, om jeg overhovedet behøvede PMS på min Synology 213 AIR?
Enden på det blev, at den seneste opdatering på Video-server-delen på serveren (dvs. en opdatering fra den nye Synology 213 PLAY, siges det? og som nu er landet også på AIR typen) gjorde...at jeg nu helt har droppet DSM - på min Synology, osse!
• Det kører jo simpelthen aaal-for langsomt!
• PMS er sammenligneligt alt-for CPU krævende (la'r knapt nok min sølle Syno få tid til at "Hybernate" nogensinde), og
-- og det kommer sikkert som en glæde for de Synology-brugere, der jo husker at opdatere deres pakker!?! --
• at NAS'en efter af-installering af PMS igen bliver responsiv, meget mere dvalende/strømsparende, bedre som WIFI station, i det hele taget... end UDEN en kørende, åbenbart meget krævende PMS på den!
Det er et faktum, faktisk!
Sorry to say (har kørt med den ny 3-4 uger)
Jeg må med respekt for hele Plex-projektet konkludere, at Synology nok har taget kampen op - på mange måder faktisk gør det bedre (de kender jo deres OS bedre end nogen) - og i hvert fald har langt mere styr på ressource-forbruget...plus leverer "varen" (har dog kun check'et video-delen!) laaaangt, langt hurtigere end gennem PMS!
- Det tager aaaallt for lang tid med denne omstændelige bladren rundt på PMS og "Folder view" er NØDT TIL at få en højere prioritering; mange folk har jo i forvejen placeret deres filer således.....!!!! - på Syn'en er det ligegyldigt, hvordan du har ting organiseret: det virker SWIFT og gennemtænkt, stiller ikke betingelser, skal ikke META-data noget-som-helst... it's there when you want it!
Den har ikke de smukke "backgrounds", men hvem kigger på dem, når der skal en "flimmer på boxen"?
- I kan blive meget bedre der, Plex-developers!!
Det glæder mig nu, min Syno ikke står og masse-processeserer nærmest døgnet rundt... for at finde meta-data?... eller hvad pokker det er, denne process kræver så meget CPU-power for at realisere? (Kan nogen faktisk forklare det?)
:)
Jeg er blevet en tro Synologist igen, må jeg nok sige - men naturligvis, respekt & pøjpøj til PMS-projektet :)
Mvh.
Deccard