PMS - UnRaid

En jättekonstig sak hände just nu , gjorde en uppdatering av 2 st PMS installationer som ligger på unRaid, från samma version till den nyaste (0.9.7.9.375-d056f10).

Båda installationerna säger att de är den senaste versionen, men den ena är på svenska, har mycket lättare hantering av inställningar, och flera inställningar för agenterna osv osv.

Någon som kan ge mig en spark i rätt riktning? (körde “installpkg PlexMediaServer-0.9.7.9.375-d056f10-unRAID.txz”) på båda med PMS:en stoppad, även när jag kör rc.plexmediaserver version så rapporterar den samma version.

Skillnaden:

Installationen som har PlexPass har inte svenska som språk och har mycket mindre funktioner

Installationen som har myPlex men inte PlexPass har svenska i menyerna och mycket mer funktioner under inställningar.

/Gotlänning

Låter bisarrt. Kan du screenshotta båda och lägga upp här så jag inte missförstår dig?

Vad vill du ha screenschoot på?

Här kommer en skärmdump, till vänster är den utan plexpass och till höger den med plexpass…

Jag vill se den skillnaden du pratade om. Efter lite snabbt igenomtittande på de där två bilderna så ser jag ingen skillnad förutom att den ena är på svenska och den andra är på engelska.

Du ser inte att Plex/Web finns på den ena?(det är den utan PlexPass)

Löst nu, verkade som första installationen av PMS satt fel rättigheter på mapparna, stoppade PMS, ändrade rättigheterna, raderade mapparna: WebClient.bundle och WebManager.bundle och sen gjorde om installationen och sen startade PMS så fungerar det!

/Gotlänning

Gött :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.