Tjena!
Sitter och försöker ställa in så att man kan komma åt mediaservern utanför hemmanätverket.
Följer denna guide (http://wiki.plexapp.com/index.php/ConfigurePortForward), men får det inte till att funka.
Har skaffat ett hostname på min domän, men inställningarna: subdomän: plexserver.mindomän.se, typ: A, TTL: 32400 och data: min statiska IP.
Har därefter gett datorn ett statiskt IP, och, tror jag, gjort port-forwarding. är inte helt säker på om jag lyckats med sista steget, men hittar ingen guide eller liknande för min router? (Dlinks LTE-router som bredbandsbolaget har)
Någon som kan hjälpa mig? vet att jag är ute på rätt djupt vatten, men det hade varit sweet att fixa.
Tack på förhand!
När du skriver “min statiska IP” i första raden, ska det vara routerns IP, det är det IPnumret du ser från Internet. Sedan ska detta anrop portforwardas till din dator av routern.
Edit: missade att du hade skaffat ett eget domännamn. Med A TTL och data, är det dina inställningar i DNSen? I så fall ska det fortfarande vara din routers IP. Men har den ett statiskt IP mot Internet? Annars är det bättre med t ex DynDNS…
Men kör du inte MyPLEX? Då ska du inte behöva göra något…
Jo, jag har myPlex, men får tydligen inte rätt på det heller?
Kollade snabbt på inställningarna nu, och får grönt på "server is mapped to......." men rött på myPlex was unable to connect to your server
What to do?
Har du tagit bort portmappingen? Den ska du inte behöva, utan kan förvilla.
Nej, men det har stått så innan också.
Har nu även testat att ta bort mappningen, ta bort alla program, och alla filer, och sedan installera igen, men får samma felmeddelande. Någon som vet hur man löser detta? Har kollat runt lite i andra trådar osv, men hittar ingen lämplig lösning.
Har du löst problemet? Om inte så hojta till igen så fixar vi detta.
Tjena,
Helt plötsligt funkade MyPlex, så nu fungerar allt till 100%!
Hej!
Jag kör myplex och har samma problem, finns det någon lösning?
Beskriv din setup (dator, uppkoppling, router, om du manuellt mappat port) så ska vi nog kunna fixa till det.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.