Hej!
Våra små tvillingar älskar bondgården på svt play men just den saknar innehåll för mig. Detsamma gäller båtmagasinet på kanal 8. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.
/Hans
TV8:
- Båtmagasinet kör med ett strömformat som heter RTMP och detta format har de senaste versionerna av PMS och PHT problem med.
Försök nedgradera till:
PMC 0.9.5.4
och
PMS 0.9.7.22
Finns att ladda ner här:
Hej!
Tack för svaret! Jag testade och ladda ner PMS version 0.9.7.22 men det blir ingen skillnad. Kanal 5 säger no file found men alla avsnitt och programmen dyker upp men det går inte att starta något. Tv4 play säger att det är något fel med URL. Jag använder PLEX klient på Samsung. Vi använder även XBMC men det är framförallt för att se tv serier via icefilms och swefilmer (på icefilms går det att ladda ner undertexter och swefilmer har undertexter inbakat). Annars älskar jag enkelheten med PLEX, framförallt att kunna dela upp egna filmmappar på huvudmenyn. Jag använder en hdmi cec adapter från pulse-eight. Den fungerar bra med XBMC men bara med PHT om jag förstår det rätt? Jag testade PHT och det fungerade kanon förutom alla mina kanaler......
/Hans
Hej!
Våra små tvillingar älskar bondgården på svt play men just den saknar innehåll för mig. Detsamma gäller båtmagasinet på kanal 8. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.
/Hans
Bondgården funkar för mig.
Testa att uppdatera svtplay pluginet. Om det inte funkar ändå så finns det en länk i min signatur om hur du laddar hem och kör det senaste från mitt github repository.
Cheerio
--
Coil
Hej!
Nu fungerar svt play och bondgården i alla fall :-). Däremot så gör viasat plug in att min samsung tv startar om sig.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.