bhd1
January 16, 2014, 8:32pm
1
Tjena!
Har lite problem med SVT play. Jag har installerat SVT Play plugin, och använder PMS: 0.9.8.18.290
Jag kör Plex på min Samsung smart TV och problemet är att en del program på SVT Play går ej att spela upp via Samsung TV:n.
De fungerar bra i PHT på datorn.
Det jag försöker spela upp är de fyra avsnitten på serien "20 minuter" i SVT Play.
Någon som känner till om det finns en lösning, eller har liknande problem?
meo
January 16, 2014, 9:32pm
2
Tjena!
Har lite problem med SVT play. Jag har installerat SVT Play plugin, och använder PMS: 0.9.8.18.290
Jag kör Plex på min Samsung smart TV och problemet är att en del program på SVT Play går ej att spela upp via Samsung TV:n.
De fungerar bra i PHT på datorn.
Det jag försöker spela upp är de fyra avsnitten på serien "20 minuter" i SVT Play.
Någon som känner till om det finns en lösning, eller har liknande problem?
Hej!
Kollade igenom videoströmmen för ett av dessa avsnitt och ser ut att vara helt "standard".
Vilken årsmodell har du på TV:n? Stödet för HLS(videoformatet som används) verkar vara sisådär för de äldre varianterna
Mvh
bhd1
January 16, 2014, 9:41pm
3
Jag har ingen aning om vilken årsmodell det är på TV:n Här är modell numret UE55ES6305 Kanske värt att nämna är att fel meddelandet som dyker upp lyder: "Error, file not found" Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
jansons
January 16, 2014, 11:05pm
4
Hej!
Kollade igenom videoströmmen för ett av dessa avsnitt och ser ut att vara helt "standard".
Vilken årsmodell har du på TV:n? Stödet för HLS(videoformatet som används) verkar vara sisådär för de äldre varianterna
Mvh
Jag har ingen aning om vilken årsmodell det är på TV:n
Här är modell numret UE55ES6305
Kanske värt att nämna är att fel meddelandet som dyker upp lyder: "Error, file not found"
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Meo:s "specialvariant" är den som funkar ok... på Samsungen... iaf min :)
https://forums.plex.tv/topic/41870-svt-play-i-plex/page-15#entry541317
Mvh
Janson
EDIT: ESXXXX är 2012 årsmodell
bhd1
January 16, 2014, 11:14pm
5
Tjena Förstår inte riktigt vad du menar med “specialvariant”? Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
jansons
January 16, 2014, 11:32pm
6
Tjena
Förstår inte riktigt vad du menar med "specialvariant"?
Det är en plugin som Meo gjort men som inte är officiell (den uppdateras inte med appen)... dvs man får lägga in den själv enligt instruktionen, sedan väljer man den i Samsungen när man vill kolla nåt på SVT-Play... och ja.. "20 minuter" funkar i den...
Jag kör den, då den officiella funkar mycket dåligt på min Samsung
Janson
bhd1
January 16, 2014, 11:38pm
7
Det är en plugin som Meo gjort men som inte är officiell (den uppdateras inte med appen)… dvs man får lägga in den själv enligt instruktionen, sedan väljer man den i Samsungen när man vill kolla nåt på SVT-Play… och ja… “20 minuter” funkar i den… Jag kör den, då den officiella funkar mycket dåligt på min Samsung Janson
Ok, förstår vad du menar… Finns det en guide jag kan gå efter? Mvh Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
jansons
January 16, 2014, 11:51pm
8
Ok, förstår vad du menar...
Finns det en guide jag kan gå efter?
Mvh
Packa upp filen i PMS plugin katalogen och döp den till "SVT-PlayPMC.bundle".... starta om PMS
Jag kör Windows 7 och där ligger pluginen under... "C:\Users\......\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins", kan också högerklicka på PMS ikonen i meddelandefätet och välja "open plugins folder". Vet ej var i IOS.
Janson
EDIT: Du har då 2 st SVT-Play under "Channels" och väljer den som heter PMC i samsungen....
bhd1
January 16, 2014, 11:54pm
9
Packa upp filen i PMS plugin katalogen och döp den till “SVT-PlayPMC.bundle”… starta om PMS Jag kör Windows 7 och där ligger pluginen under… “C:\Users.…\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins”, kan också högerklicka på PMS ikonen i meddelandefätet och välja “open plugins folder”. Vet ej var i IOS. Janson
Tack för ditt svar Var hittar jag filen? Mvh Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
jansons
January 16, 2014, 11:57pm
10
Tack för ditt svar
Var hittar jag filen?
Mvh
Finns i SVT-Play tråden... inlägget som jag länkade till ovan.... eller här... https://github.com/m...hive/SSLFix.zip :)
Janson
bhd1
January 17, 2014, 12:05am
11
Härligt... Tack ska du ha!
Nu funkar det galant...
Två frågor bara:
1: Fungerar alla SVT-Play program med den nya plugin?
2: Behöver jag göra ngt liknande på tex: TV4-Play och de andra?
Mvh
jansons
January 17, 2014, 12:24am
12
Härligt... Tack ska du ha!
Nu funkar det galant...
Två frågor bara:
1: Fungerar alla SVT-Play program med den nya plugin?
2: Behöver jag göra ngt liknande på tex: TV4-Play och de andra?
Mvh
Så lite.... :) Kull att det funkar...
Kan inte svara på om alla program funkar.... men det mesta samt även de Direktsända kanalerna... vilket är ett + för mig.
I övrigt så funkar väl alla pluginen utom Kanal5play på Samsungen utan större problem, antar att Du menade TV4, Viasat och Kanal5?...
Finns ingen "specialare" iaf... :)
Ha de
Janson
bhd1
January 17, 2014, 12:27am
13
Så lite.... :) Kull att det funkar...
Kan inte svara på om alla program funkar.... men det mesta samt även de Direktsända kanalerna... vilket är ett + för mig.
I övrigt så funkar väl alla pluginen utom Kanal5play på Samsungen utan större problem, antar att Du menade TV4, Viasat och Kanal5?...
Finns ingen "specialare" iaf... :)
Ha de
Janson
Haha... Ja, det var precis de jag menade.
Skönt att SVT fungerar nu, tack än en gång... :)
jansons
January 17, 2014, 12:34am
14
Haha... Ja, det var precis de jag menade.
Skönt att SVT fungerar nu, tack än en gång... :)
Egentligen är det Meo Du skall tacka... :)
bhd1
January 17, 2014, 12:37am
15
Absolut, tackar Meo och alla andra som hjälpt mig för att SVT ska fungera bättre på min Samsung TV Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
system
Closed
December 21, 2019, 1:03am
16
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.