Problemer med fjernadgang

Hej er ny her… :slight_smile:

Jeg ved ikke om der er et emne med det her…??

Jeg kan ikke få fjern-adgang til at virke er der nogen som har nogen gode råd til dette…?? :wink:

På forhånd tak

Mvh Christian

Har du åbnet port 32400 i din router

Ja det har jeg har også fået fast IP adresse hos stofa. nogen gange vil den gerne hoppe på men kun for ca 2 min så smider den mig af igen. :frowning: er ved at gå helt kold på den her nu

Hvis du går ind i “settings - remote access” hvad siger den så der?

Den ser sådan her ud. :grin:

Kan vi også få et billed af din portforward på din router

Det kan du tro kommer her. :+1:

Den ip du portforwarder til “192.168.1.198” Hvad er det?
Fordi på dit billed af plex fjernadgang står der “192.168.87.135”

Så enten er det fordi du har 2 DHCP pools eller også skal du bare lige rette ip adressen i din port forward fra “192.168.1.198” til “192.168.87.135”

Nu ser den sådan her ud. Jeg har genstartet min router og venter Ca 20 min før det burde virke. Men under external står der ingen ip er det normalt..? :grin: Hvad med port triggers skal den udfyldes eller skal der ikke laves nogen ses på Billed 2..?:grin:

Den ip du portforwarder til “192.168.1.198” Hvad er det?

Fordi på dit billed af plex fjernadgang står der “192.168.87.135”

Så enten er det fordi du har 2 DHCP pools eller også skal du bare lige rette ip adressen i din port forward fra “192.168.1.198” til “192.168.87.135”

Visit Topic or reply to this email to respond.

To unsubscribe from these emails, click here.

Port triggers behøver du ikke.

med hensyn til at der ikke står nogen ip i external.

Der står 0.0.0.0 hvilket er det samme som at sige uanset hvor jeg prøver at tilgå plex fra så kan jeg komme ind.

Hvis du ændre den til en anden ip addresse f.eks. 87.87.87.87 så er det kun dem der har det offentlige netværk 87.87.87.87 der kan tilgå plex på port 32400.

Så det står rigtigt nok.

Du må meget gerne tjekke i plex igen og se om “settings-remote access” ikke har ændre sig nu

■■■■ hvor det bare virker… :+1::grin: Mange tak for hjælpen. :pray::pray: Du har godt nok sparet mig for meget… :sunglasses:

Så lidt da :slight_smile:
Ej lige med Plex det kan være lidt “tricky” at sætte op men når det køre så køre det bare.

Det virkede lige ind til nu her så har den skiftet ip adresse til 114 til sidst.. :astonished_face::astonished_face: Hvorfor gør den det.. :sad_but_relieved_face::sad_but_relieved_face:

Hvad er det du køre din plex server på?

Windows, linux, NAS?

din server skal bare have en fast ip.

I windows 7 kan du gøre det ved at højre klik på netværks ikonet og trykke “adapter settings” Højre klik så på det netværk du bruger.
Jeg vil gætte på at det er den der bare heder Ethernet højre klik på den og tryk på “properties” og skriv ip ind som vist her:

På windows 10 skal du hæjre klik på netværks ikonet og trykke “open network & internet settings” og i det nye vindue trykke "change adapter settings også er det, det samme som på Windows 7

Det er windows 7…:+1: Nu fik jeg lavet fast ip på computeren så må jeg lige afvente igen 30min… :pray: Men det ser ud som om at den har forstået at det er 135 den skal bruge… :joy:

Tror du det er nødvendigt at betale for fast ip fra stofa gør jeg nemlig nu…? :grin:

Nu ved jeg ikke med Stofa men det var nødvendigt for mig med altibox fordi jeg blev dobbelt nattet.

Men så dyrt er det jo heller ikke (Jeg giver 39 kr./md for det) også er du sikker på at der ikke er problemer når nogen prøver at tilgå udefra.

Okey giver mening… :grin: Jeg tror bare jeg lader den være. Vi gir 29 kr så det er Okey. :+1:

Det ser ud som om den bliver på 135. :pray: