Plex + Pfsense + Stofa + Fast IP ... vanvid.. Hjælp.

Jeg har brug for noget hjælp og input!. Fordi jeg kan ikke finde hoved eller hale længere.

**Mit mål: **At kunne tilgå Plex udenfor mit eget hjemme netværk. Hvor svært kan det være?.

Historie ..
Først havde jeg alt helt almindeligt sat op. Var bare koblet op til Stofas fiber boks. Prøvede Plex og ville gerne tilgå udefra for at få fuld funktion.. Men kunne ikke, så jeg prøvede at logge på min modem/router som jeg plejer på 192.168.1.1 .. for at se på indstillinger og Portward.. men det kunne pludselig ikke længere... fandt så ud af at det er Pga. jeg er flyttet over til Stofa, og de har lukket for den mulighed.

Jeg finder så ud af at jeg nok skal have en fast IP adresse hos dem. Ok, den bestiller jeg, og de fortæller mig at efter det vil alt være som det plejer, også at jeg kan tilgå deres router som almindeligt? på 192.168.1.1 ... og at jeg så også kan få MAC adressen flyttet over på min egen router/firewall.
Men jeg kan ikke logge ind som almindeligt...
Jeg chattede så med Teknisk support idag om at få flyttet MAC adressen, de sagde "ok" og spurgte mig efter hvad adressen var. Men så lukkede chatten uventet ned... jeg skrev igen, men denne gang for jeg af vide at det ikke er muligt når jeg har fiberboks!!....... kun på Coax/kobber ....
Jamen... hvorfor pokker har de så fortalt mig alt det?, og den anden jeg chattede med spurgte om min MAC adresse som om det sagtens kunne gøres.

Så spørger jeg om jeg så slet intet kan gøre??, ikke portforwarde eller åbne for nogen som helst blokerede porte..
Jeg for svaret at selvfølgelig kan jeg det, at det hele er åbent for nu. At jeg sidder med kontrollen...
Okay... jamen så er det jo nok bare mig der har fejlet i indstillinger på min router/firewall (nybygget Pfsense maskine).

Men selvom jeg kobler direkte op til deres fiberboks med min pc og slår windows firewall, antivirus ,mm fra.. så er porten stadig blokeret????.

Både Plex og port checker hjemmesider fortæller mig der er lukket. Men det virker på mit lokale netværk.

....

Hvad gør jeg?.. jeg har læst nogle snakke med DMZ?, hvad går det ud på?.

Nå… problemet burde blive løst… fiberboksen jeg har kan ikke finde ud af at skubbe public IP frem til mit udstyr. Så de kommer og sætter en anden boks op.

Fik du løst dit problem med remote access?

Jeg står i præcis samme situation som du har beskrevet.

Jeg har haft stofa nu i 9 måneder, hvor det hele har virket som det skulle, men pludselig, “over night” var det ikke længere muligt at tilgå min server uden for mit netværk direkte, indirekte var dog muligt. Jeg kontaktede stofa, de sagde jeg skulle have en fast ip. Modvilligt valgte jeg at betale 29,- for det ekstra om måneden, men det har ikke hjulpet. Jeg har rodet med min TP-link router, forsøgt at portforward, men intet af det hjælper.

hej Snorkii
havde samme problem med waoo, fik dog en offentlig ip ganske gratis, plex virker ikke med nat.
tjek din ip med myip.com, du skal have den samme på din router som wan som myip viser ellers har stofa ikke leveret for dine 29kr.
du skiver det har virket så jeg formoder du har styr på dine porte, standart 32400 har selv måtte sætte porten op manuelt ( 32400 ) for at det virkede hos mig.

Hilsen
DW