Hallo,
Op mijn Macbook (MacOSX 10.6) had ik Plex 9 geinstalleerd. En veel films ingevoerd en bijgewerkt.
Toen kwam er een moment dat ik boven in de menubalk, in het menu van Plex media server op " Quit" klikte.(Zie bijlage) Plex media server weg, uiteraard. Zal wel weer op te starten zijn, dacht ik.
Maar wat ik ook probeer en zoek, ik krijg het niet meer terug.
Als ik nu plex opstart, is alles wat ik ingevoerd heb “weg”, dat wil zeggen (naar ik aanneem) niet meer toegankelijk voor Plex media center. Begrijpelijk want ik heb de mediaserver gestopt.
Maar hoe krijg ik de Plex media server nu weer terug ??
Ik heb alles nagekeken, Wikipedia, handleidingen, fora; ik heb in Plex (Pakket geopend) gekeken en daar geprobeerd bestanden op te starten, zonder succes;Ik heb alles verwijderd (uit de map programma’s en uit de bibliotheek gehaald en elders neergezet) en Plex opnieuw gedownload en geinstalleerd. Niets. Geen Plex media server menu in de menubalk, en Plex media center blijft leeg.
Wat moet/kan ik nog doen ?
(En waarom zit die Quit-functie in dat menu als er geen weg terug is ?)
Is er iemand die hier verstand van heeft ?
En hier even tijd voor heeft ?
Groet
Zooij
ik zet hem zo vaak uit en als ik plex weer aanzet krijg ik de plex media server gewoon weer in de menubalk
Dat zou dus kunnen betekenen dat mijn installatie van Plex corrupt is.
En dat mijn verwijderen en opnieuw installeren van Plex niet correct uitgevoerd is/wordt.
Ik zal in dat geval moeten uitzoeken hoe ik Plex helemaal schoon kan verwijderen en correct kan installeren.
Daar komt bij dat ik de verwerking in Plex van mijn films graag zou behouden.
Tja, proefkonijnen, we zullen het nog wel een tijdje blijven.
Doom, in elk geval bedankt voor de reactie. Andere reacties blijven welkom !!
groet
Zooij
Probleem opgelost; gedeeltelijk.
Oorzaak(vermoedelijk): Plex was geinstalleerd op twee accounts op dezelfde computer. Toen ik Plex media server ook op het andere account had afgesloten (Quit), was het mogelijk om Plex correct te installeren.
Hoe nu (als het al mogelijk is !?) mijn reeds ingevoerde films in deze nieuwe installatie in te voeren, moet ik nog uitzoeken. Maar daar is dacht ik wel info over beschikbaar.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.