Plex .9 start niet op

Plex .9 start bij mij niet op na installatie stuitert hij een paar keer en verdwijnt vervolgens weer uit het dock! Iemand die hier suggesties voor heeft of hetzelfde probleem ervaart?

dit gebeurt ook nadat je opnieuw hebt opgestart? is het plex media server menu-icoon wel zichtbaar?

als niks werkt, verwijder dan voor de zekerheid de volgende mappen:

~/Library/Application Support/Plex

~/Library/Application Support/Plex Media Server

en start daarna plex nog een keer op.

laat even weten of je nog steeds niet verder komt.

Ok, dit heb ik ook gehad. Op het Engelse forum heb ik de oplossing gevonden (weliswaar ging het bij mij iets moeilijker dan daar voorgesteld maar het werkte wel).

Het probleem is waarschijnlijk dat je iMac geen ‘naam’ heeft en daardoor de server niet kan aansturen. Als je kijkt bij ‘systeemvoorkeuren’ --> ‘delen’ --> ‘computernaam’. Als dat balkje leeg is dan werkt het niet. Geef hier een computernaam op en dan zal het wel werken.

Overigens ging het bij mij vanaf hier anders dan in het Engelse forum is omschreven.

Ik heb eerst 0.9 moeten verwijderen. Toen heb ik 0.8.5 geinstalleerd en daarna 0.9 daar overheen gezet. Als ik na het verwijderen 0.9 weer probeerde te installeren werkte het nog niet; daarom heb ik eerst 0.8.5 geinstalleerd en daarna 0.9 eroverheen.

Succes!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.