wat betreft de vraag:
Nu heb ik hier een RaspberryPi in gebruik met Rasplex 5.0 maar krijg Openvpn voor geen meter aan de praat.
De vpn mogelijk in rasplex lukt helemaal niet (input/output error) en wanneer ik via ssh openvpn instel (code: "openvpn --config ~/plek-van-ovpn-bestand.ovpn") blijft ie hangen bij: "Initialization Sequence Completed"
Openvpn Raspi via ssh:
ERROR: Linux route add command failed: external program exited with error status: 2 ip: RTNETLINK answers: File exists ERROR: Linux route add command failed: external program exited with error status: 2 Initialization Sequence Completed
Openvpn server log:
Data Channel Encrypt: Cipher 'AES-128-CBC' initialized with 128 bit key Data Channel Encrypt: Using 160 bit message hash 'SHA1' for HMAC authentication Data Channel Decrypt: Cipher 'AES-128-CBC' initialized with 128 bit key Data Channel Decrypt: Using 160 bit message hash 'SHA1' for HMAC authentication Control Channel: TLSv1, cipher TLSv1/SSLv3 DHE-RSA-AES256-SHA, 2048 bit RSA [user] Peer Connection Initiated with [AF_INET]'IP':52764 'IP':52764 MULTI_sva: pool returned IPv4=10.9.9.6, IPv6=(Not enabled) 'IP':52764 send_push_reply(): safe_cap=940
De betreffende .ovpn bestand werkt prima op een Ubuntu 14.04 en Windows 7...
Iemand de oplossing om de VPN verbinding aan de praat te krijgen???
ps. reden van vpn is omdat ik dankzij de vpn maar één poort hoef open te zetten en deze is ook nog encrypted (gezien de plex poort 32400 niet)