Jag läste att plex supportade rar archives filer innan. Men detta togs bort och jag förstå att folk har tjatat om det och ni säger nej sluta slå på den halv döende hästen :P
Dock läser jag att det ska finnas en så kallad "work around". Var hitta jag den? Är det svårt att fixa?
Jag läste att plex supportade rar archives filer innan. Men detta togs bort och jag förstå att folk har tjatat om det och ni säger nej sluta slå på den halv döende hästen :P
Dock läser jag att det ska finnas en så kallad "work around". Var hitta jag den? Är det svårt att fixa?
Eller finns det någon annan lösning?
Och nej jag vill inte rara upp mina filer.
Tack på förhand
En förvirrad användare :P
Hej goransson84!
Ja Plex hade stöd för RAR-filer på den tiden då Plex var enbart en klient. Men det togs bort i mitten på 2010 då Plex gick över till att bli "en server - flera klienter"-app. Eller ekosystem snarare :)
Det som hände då för 5 år sedan var att det fortfarande fanns användare som inte ville gå ifrån RAR-användandet, och en (svensk) användare (som kallade sig Alleus) skapade TranspRAR. Alleus gjorde en ganska intressant lösning där han helt sonika monterade RAR-filerna som ett filsystem som han skrev ihop och kallade TranspRAR.
Dock, vad jag vet, så fungerade detta bara i OSX Snow Leopard och kanske någon version till, men alla senare versioner har jag ingen koll på alls. Du hittar tråden här. Min gissning är att det där ej längre funkar, men det är som sagt bara en gissning.
Vad gäller Windows och Linux så har jag ingen aning om det någonsin kom fram någon lösning.
Kontentan är att Plex Inc. ej har stöd för RAR-filer, utan bara faktiska media-filer, och att det kanske finns någon workaround som fungerar i vissa operativsystem. Men knappast något som är smidigt nog. Vill du ej packa upp dina RAR-filer så är Plex inte något för dig tyvärr.