Kommer Plex 9 inte heller att klara av att spela filmer från rar?
Definiera “inte heller”. Fungerar utmärkt att spela upp filmer som är rar-ade i Plex 0.8.
Jag formulerade fel.. fick svaret att det inte fungerar i plex för iOS. Då undrade jag om jag var tvungen att packa upp alla rar filer i plex 9 för att titta på en film. Vet att det fungerar i nuvarande plex
Jo, jag såg den andra tråden senare.
RAR-stöder ska enligt Elan vara borta (sist jag pratade med honom om det, vilket var ett bra tag sedan). Jag har inga RAR-filer så jag kan ej testa om det är så, men jag är rätt säker att det togs bort när yxan gick i XBMC-koden. Om det är en deal-breaker så rekommenderar jag att du stannar med Plex 0.8.5 (som snart blir 0.8.6).
Finns möjligheten både att gömma handlingen för osedda objekt kvar eller är det borta? Ska villigt medge att enkelheten med Plex gör att man står lite handfallen när det inte gör som jag vill…
Sen är jag lite klurig o jobbar med att se igenom hela mitt bibliotek varför jag tidigare bara visat de filer jag inte redan sett, samma sak där, är den möjligheten borta eller är det jag som inte hittar alternativet?
Har lite problem med musik. Den hittar inte all musik som jag lägger till, trots att den ligger i en albummapp som ligger i en artistmapp. Har problem både med mp3, aac och Apple Lossless.
Gömma handlingen för osedda objekt är inte kodat klart ännu. Kommer i en snar framtid.
Kan du söka fram något exempel på en fil som inte hittas?
Deluka - Sleep Is Impossible
Monotonix - Body Language
Gemensamt för alla AAC-låtar som inte hittas är att de är enstaka låtar i varsin mapp. En AAC-mapp har tre låtar, och den mappen hittas.
Inga låtar i MP3-mappen "The Very Best of Ugly Kid Joe" hittas.
Inga FLAC-låtar hittas för övrigt heller. Dock hittas samma artister och låtar som FLAC-låtarna men som är i mp3 eller Apple Lossless. Och visst har Plex stöd för FLAC?
Det är en bugg i implementeringen av FLACuppspelning/scanning. En lösning på det bör komma med i 0.9.1. Det tråkiga verkar vara att då scanningsprocedurens töter på FLAC så avbryter den all scanning av filer som ligger efter FLAC-filen i ordning. Så om du flyttar ut alla FLAC-låtar så kanske den scannar resten?
Nej, det är nog inte flac som hindrar resten eftersom jag har sorterat musiken efter filtyp. Dvs en flac-, en alac-, en mp3- och en aac-mapp. Så jag valde bara aac-mappen som källa och det dök inte upp något - förutom den musikmappen som innehåll tre låtar (de andra innehöll en).
Nåja... kommer förmodligen inte använda Plex till musik i första hand. Men en sak jag undrar över är om man kan ändra årtalet för album? Många är helt fel.
Förlåt om detta låter bittert, men försök beskriva din fråga direkt i trådtiteln. “Plex 9 for Mac” säger inte så mycket och gör det svårt att få en överblick över alla trådar i forumet 
I framtida releaser kommer du kunna ändra ganska mycket, men i denna första-release så är det väldigt begränsat tyvärr. Så det är helt enkelt tålamod som gäller :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.