Samsung Plex App & ondertitels

Sinds gister een nieuwe TV (Samsung UE48H6500) en heb hiervoor Plex Media Server op mijn NAS (ReadyNAS Ultra 2) geïnstalleerd, deze laatste installatie heb ik al enige tijd geleden voorbereidt zodat alle videobestanden netjes waren opgenomen in mijn bibliotheek.

Gister dan ook netjes de Samsung App gedownload en geïnstalleerd op mijn TV.
Na wat problemen met het niet kunnen tonen van de ondertitels heb ik de oplossing op dit forum kunnen vinden, maar.......
De ondertiteling (embedded SRT) kan ik niet vergroten, het vergroten resulteert in het omhoog schuiven van de ondertitels.
Ook lijkt de Plex App een new-line of line-break niet te herkennen, bijvoorbeeld:

Text gesproken door persoon A.
- Text gesproken door persoon B.

resulteert in:

Text gesproken door persoon A. - Text gesproken door persoon B.

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik bovenstaande issues kan oplossen?

Bij het kiezen van een film staan de instellingen als volgt:
Playback op Auto Select
Audio op DTS
Subtitlle op Nederlands (SRT Internal)
Subtitle Mode op Overlayed Subtitles

Plex Media Server versie: 0.9.9.10
Samsung Plex App versie: 1.015

Ik heb zelf een H-series, maar ik heb geen problemen met het vergroten van de subtitels.

Soms helpt het als je de app een keer verwijderd, de TV opnieuw opstart en dan de nieuwe app nog eens installeren.

Ik kan de subtitel in kwestie niet beoordelen vanaf hier, maar als er een linefeed in staat zouden de teksten gewoon in 2 regels onder elkaar getoond moeten worden.

Ik zie net dat dat inderdaad wel op de emulator werkt, maar op een echte TV laat hij het toch anders zien, vreemd. Ik zal er eens naar kijken.

Heb zojuist de app verwijderd en de tv opnieuw opgestart om vervolgens de app weer opnieuw te installeren, helaas zonder het gewenste resultaat.

Wat betreft de subtitle en de linefeed, hij doet het bij alle films die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Ook lukt het me niet om op een fatsoenlijke manier een 3D film te bekijken, PGS subtitles doet hij niet bij direct play (of auto select) en bij direct stream blijft hij bufferen en schiet de CPU naar 200% op mijn NAS.
Ook wanneer ik de TV vertel om te schakelen naar 3D blijf ik de SBS zien (2 afzonderlijke helften).

Ik begin te vermoeden dat Plex over het algemeen niet voor mij is weggelegd zonder al mijn films te transcoden zodat subs zijn ingebakken.

Ik had gehoopt dat ik eindelijk mijn AC Ryan Mini HD2 de deur uit kon doen, of ik doe gewoon iets fout.. Dat sluit ik niet uit :P

- edit -

Ik had initieel de TV via ethernetkabel aangesloten op het netwerk, aangezien ik de AC Ryan weer even heb aangesloten zit de TV nu op WiFi.
Nu is ineens het lettertype groter dan voorheen, maar nog steeds ben ik niet in staat het formaat te wijzigen...

De linefeed werkt bij wel met een externe srt ondertitel, maar als ik een tekst van de interne subtitles laat zien, werken de linefeeds ineens niet meer, erg vreemd allemaal, ze staan er toch echt in..

Ik denk dat het iets te maken heeft met encoding van de interne subs, maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Ik heb wel mijn MKV fix tool geupdate zodat je de interne subs eruit kunt halen en ze als externe kunt gebruiken, misschien is dat een oplossing voor je.

Je kunt trouwens ook de grootte van het lettertype wijzigen in Preferences (doet in principe hetzelfde) maar misschien werkt het daar wel voor je.

Ik zal vanavond even kijken hoe het gaat met externe srt subs nadat ik ze eruit heb gehaald met je MKV fix tool.

Wat betreft de lettertype grootte, ik pas deze aan in de Preferences van de Client, maar dat resulteert alleen in het omhoog/omlaag schuiven van de positie van de ondertitels.

Ik zal vanavond nog wat knoeien, ik laat nog even weten wat de uitkomsten zijn.

Externe SRT subtitles werken, ook de linefeed werkt naar behoren.

Het aanpassen van de grootte van het lettertype werkt ook als ik tijdens het afspelen op de B knop op mijn afstandbediening druk. Het formaat wordt netjes aangepast.

Nogmaals dank voor de MKV tool, voorlopig zal ik de subtitles even uit de MKVs halen.

Heb gisteravond je MKV Tool even flink laten werken op een aantal directories op mijn NAS..
Het extracten van de subtitles gaat in principe goed, in sommige gevallen heb ik slechts halve subtitle-files maar een nieuwe poging was voldoende om een volledige subtitle te krijgen.

Ben er inmiddels achter dat dit kwam door non-Dutch subtitles die de aanwezige Dutch track overschreef na het extracten, zit nu even te prutsen met mkvextract en eac3to om alleen de Dutch subtitle track te extracten.

Nu merk ik in sommige gevallen dat ook bij een enkele externe SRT de linefeed niet helemaal lekker werkt, maar dit is dan wel een ge-extracte SRT.. Toeval?

Ik ben erg benieuwd naar de afloop van dit topic.

Sinds afgelopen week heb ik hetzelfde probleem. Tot op woensdag jl. speelde de Plex App op mijn Samsung TV zowel vaste als externe subs van mijn MKV films probleemloos af. Nu doet hij alleen nog externe SRT bestanden. Bij 90% van mijn video’s is de SRT echter vast in de MKV opgenomen.

Alleen op mijn Samsung speelt is dit probleem.
Op mijn PC (webvariant) of iPad zijn de ondertitels nog steeds goed.
Ik gebruik:

• Synolygy NAS 415+
  • Samsung TV UE46ES7000 (met app versie 2.001)

Kan het liggen aan de laatste software update van mijn Samsung TV?
Iemand een oplossing? Zowel met google als de handleiding vind ik geen oplossing.

Thanks,
Peje

Ik ervaar ook nog steeds een probleem, waarschijnlijk hetzelfde als hierboven namelijk dat de interne subs te snel van het beeld verdwijnen, nog voordat het is uitgesproken. verder loopt het wel synchroom.
Oplossing is te laten transcoden want dan is het perfect. tja mijn voorkeur is natuurlijk direct play.
Ik draai v2003 en heb ook 2004 op usb geprobeerd maar het leek wel of die langzamer was.

Om toch nog maar even te reageren op dit topic;

Ik maak eerlijk gezegd geen gebruik meer van interne SRT subs, van elke nieuwe MKV extract ik de SRT subs naar een .srt bestand.
Heb mijn PMS zo geconfigureerd dat deze standaard de externe subs pakt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.