Pap van mij een nieuwe televisie gekocht met smart TV van samsung. Ik zeg 'Pa installeer PLEX'. Hij dit gedaan.
Op geen enkele mogelijkheid de ondertiteling onder de films te krijgen! Alle instellingen heb ik geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Hij gaat via extern (internet) naar mijn PLEX server. Wat doe ik fout. Ik heb de foto's toegevoegd van de instellingen.
At the moment only external .SRT and .SMI subtitles are supported. This means the subtitle file must be placed in the same folder as the video file. Also important is the naming of the subtitle file. It must have the same name as the video file + language information.
An example would be:
Video filename:
Subtitle filename:
Alternative Subtitle filename:
Helaas is dit niet het geval! De ondertiteling werkt wel gewoon op mijn TV. Tevens gaat het ook om films waar geen srt file aanwezig is (dus in de film).
Als eerste stap moet je in de PMS (server) ondertiteling goed instellen. In dit geval "altijd aan" en taalkeuze nederlands.
Als je externe .srt bestanden naast je film zet, dan is het verstandig oom de naamgeving aan te passen zoals eerder beschreven:
- Filmnaam (2013).mkv
- Filmnaam (2013).nl.srt
In de Plex SmartHub app stel je bij voorkeuren in: "Subtitles are always on"
Wil je embedded subtitles gebruiken, dan is dat beperkt mogelijk door ook de voorkeur "Transcode Subtitles" in te schakelen. In de huidige versie ondersteunt dat de app alleen embedded SRT en SMI subtitles. Veel vaker zijn dat echter VOBSUB of PGS (DVD en BD) formaten. Die worden pas in de komende versie ondersteund.
In jullie geval vermoed ik dat de server niet goed staat ingesteld.
Heren (en of dames) :blink: , Het is gewoonweg vreemd. Net mijn PMS geupdate naar de meest recente versie (0.9.8.18). Overal heb ik ondertiteling. (iphone, HT, webserver link) behalve via de 'smarttv'. Ik heb foto's bijgevoegd. Weet iemand wat ik vout doe? Bedankt voor de reactie(s).
@Rondol1 excuses voor de vage post. Zal wel door de champagne zijn gekomen ;) @MVL, Super bedankt voor het heldere antwoord. Nu is het dus wachten op SAMSUNG!
Ook de huidige versie ondersteund "embedded" ondertitels als het een text formaat betreft dus geen PGS of VOBSUB.
Dat werkt echter alleen als je de server de film laat "transcoden" anders gebeurd er niets.
Om het via Shared content te kunnen moet je een aantal ander instellingen maken:
Als eerste moet je voor je Pa een nieuwe myPlex account maken. Dan je server sharen met hem en op zijn TV inloggen met zijn account, niet die van jou. (Dat kan straks in de nieuwe versie wel)
Via deze manier moet de externe ondertitels al werken. Wil je van de embedded ondertitels gebruik maken dan moet je onder System de optie Direct Play Shared Content uit zetten, anders gaat de server nooit transcoden
Ook de huidige versie ondersteund "embedded" ondertitels als het een text formaat betreft dus geen PGS of VOBSUB.
Dat werkt echter alleen als je de server de film laat "transcoden" anders gebeurd er niets.
Om het via Shared content te kunnen moet je een aantal ander instellingen maken:
Als eerste moet je voor je Pa een nieuwe myPlex account maken. Dan je server sharen met hem en op zijn TV inloggen met zijn account, niet die van jou. (Dat kan straks in de nieuwe versie wel)
Via deze manier moet de externe ondertitels al werken. Wil je van de embedded ondertitels gebruik maken dan moet je onder System de optie Direct Play Shared Content uit zetten, anders gaat de server nooit transcoden
Goed om te weten, maar ik ben nog nooit embedded tekst format ondertiteling tegen gekomen. Waar wordt dit gebruikt? Volgens mij heb je met blu-rays en dvd's alleen maar PGS of VOBSUB. Dit is embedded maar niet op tekst gebaseerd het zijn bitmaps.