Hej.
Är riktigt ny med det här programmet.
Om jag förstått det rätt så ska man kunna spara sin information på en server. t.ex. metadaata från filmer mm.
Men hur får man upp en server?
Gått till inställningar, myplex, där har jag loggat in och kryssat i Publish server to myplex. då fick jag 2 röda punkter. Kryssa i manually specify port, då fick jag första punkten att lysa grönt.
Försökt att uppdatera, startat om mm men men:/
Andra problemet är att jag har laddat in filer från en hårdisk som jag sen bytt namn på. nu hittas dom inte i Plex. Då går problemen ihopp, kan ju ladda om allt men då förlorar jag allt ja skrivit i metan:/
Jag förstår inte riktigt vad du menar…PMS (PLEX Media Server) sparar ner all metadata åt dej, och lägger det på den disken där PMS är installerad.
Är det så att du kör PMS och PLEXklienten på samma maskin, och du menar hur man gör om man vill lägga PMS på en annan maskin (som agerar server)?
De är det som är problemet att den inte verkar göra det…
Har allt installerat på en mac.
Gjorde iordning mitt register i “Plex media manager” Ändrade metadata och la till egna posters. Tyvärr så knasade det till sig så jag var tvungen att radera alla filmer och lägga till dom igen, men då var även allt jag skrivit borta, tänkte att den sparade metadatan någon stans ändå. Men men har man tagit bort det kanske man inte kan få tillbaks metan…
en annan fråga, hur tar jag bort en film? Har man te.x en serie så sparas den ibland som en med sifra i vänstra hörnet te.x “4” eller så sparar den som 4 separata. Kan ja få in dom till samma…
Hm, måste man kanske ha något mer, en server?
Har “Plex” och “plex media manager”
Vart hittar man en server i sånt fall å vad är det:P
PLEX består av tre delar, PMS som är serverprogrammet, där du hittar Plex Media Manager i menyraden. Plexklienten, där du tittar på dina filmer. Och en iOSapp, som du kan köra på din iPhone/iPad.
De två första måste du ha, antingen på var sin dator, eller båda på samma dator.
För att få igång det hela bör du titta på Atrus’ filmer, du hittar länken i hans signatur, kolla på de trådar där han har svarat så löser det nog en del för dej.
Hur det är med egenskrivna metadata vet jag tyvärr inte.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.