Spotify ple

Har lite problem får inte igång spotify på plex ser ingenting under musik frutom itunes och shoutcast

installerat om 10 gånger startar om plex serven plex programet inget hjälper här kommer log filen vad kan det vara för fel

2011-12-27 23:31:33,302 (c34) : INFO (localization:406) - Setting the default locale to en-us

2011-12-27 23:31:33,302 (c34) : WARNING (data:178) - Error decoding with simplejson, using demjson instead (this will cause a performance hit) - Expecting property name: line 29 column 1 (char 1383)

2011-12-27 23:31:33,676 (c34) : CRITICAL (core:315) - Exception starting plug-in (most recent call last):

File “C:\Users\Prelude\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\core.py”, line 441, in start

self.host.execute(self.init_code)

File “C:\Users\Prelude\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\code.py”, line 652, in execute

exec(code) in self.environment

File “C:\Users\Prelude\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Spotify.bundle\Contents\Code_init_.py”, line 4, in

from plugin import SpotifyPlugin, ViewMode

File “C:\Users\Prelude\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\code.py”, line 712, in import

raise e

ImportError: No module named spotify.manager

Hmm, fungerar alldeles utmärkt för mig. Du får ett exception då pluggen försöker startas upp av någon anledning. Är det från Plex Online som du försöker installera Spotify? Vilken version av PMS har du? Vilken version av Plex-klienten har du? Och sist men inte minst, vilket operativsystem använder du på PMS-burken (och är det samma maskin som du har klienten på?)

tack för ditt snabba svar använder plex på windows 7. Har klienten på både apple tv 2 samt på windows burken. Kör pms version 0.9.5.2 japp det är från plex online fast i windows finns det under plex channels.
klienten jag använder är version 0.9.5.2

Idag stöds bara Spotify på Mac-versionen av Plex Media Server tyvärr. Förhoppningsvis kommer en uppdatering av Spotify-pluggen som gör det möjligt att använda den på Windows-versionen i framtiden.

misstänkte tt det var något sånt gäller det även för s4u? och podapsi?

Nädå, de fungerar bra, men man måste göra manuella inställningar för att det ska fungera. Har skrivit om det i många trådar tidigare, låt mig se om jag hittar en av dom till dig.

Här är det inställningarna som man ska göra för s4u: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/34003-s4u-undertexter/page__view__findpost__p__220013

Sök efter podnapisi i forumet för att hitta info om den agenten.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.