Hejsan är det någpn vet (Atrus ;)) om man kommer att kunna strömma VIDEO_TS till Iphone via Plex appen? Jag har ca: 250 filmer i ett biblotek snyggt och prydligt i V_TS format. Då jag vet att det fungerar bäst med MKV så prövade jag att konvertera ett tiotal filmer. Men man tappar ju menyer och ev extramaterial. Så det skulle vara intresant att veta om det kommer. Har en fråga till, Trailers. Skulle vara fantastiskt om man först väljer film och sedan får upp ett popup fönster där man kan välja, spela fimen, återuppta från XXXXX typ som som det fungerar idag men. Även ha alternativen Bonus Disc, Trailes. Ja man kan alltid drömma
skulle vara kul att höra vad ni tror/vet om utveklingen av Plex.
Tjena Daniel!
Haha, well, jag har inte så mycket säker fakta gällande dina frågor, men jag har lite insikt i ämnena.
1. VIDEO_TS svärs det friskt om bakom kulisserna. Om jag fick en krona för varje gång jag hört en svordom från utvecklarna då jag hört "Video_TS" nämnas så hade jag varit rik :) Med det sagt så vet jag att de tittat på det, och jag har inte hört någon av dom säga att det INTE ska komma. Tyvärr det enda svar jag kan ge just nu. Jag vet att t.ex. Spaceman använder Video_TS, och hans inflytande på utvecklarna är hyfsat stort, så jag skulle inte säga att det är omöjligt att det dyker upp.
En möjlig lösning på det problemet (som bland annat jag använder) är att göra en MKV av filmen och en MKV av bakom kulisserna-filmen. Den sistnämnda lägger jag i en egen sektion med "Primary Meta data agent" satt som "Personal Media". Funger väl för mig iaf, men kan förstås bli bättre.
2. Trailers är nästa sak som jag vet ligger i listan över saker som dom vill lägga in. Det innebär inte att det dyker upp snart, eller det kanske itne dyker upp alls. Men trailers faller in under begreppet "Sidecar Media" (arbetsnamn ;) ) och det VET jag ska komma. Frågan är bara hur långt ner på prio-listan det ligger just nu. Det är rätt stora saker som ska fixas för tillfället. Det är de stora buggarna som ska fixas, och bland annat automatisk nedladdning av undertexter från opensubtitles.org. Detta samtidigt som det jobbar på en linux-version av PMS och lite annat smått och gott som jag tyvärr inte får nämna ännu.
Hoppas detta svar duger :)