Hej,
Finns det något plugin för svenska radiokanaler?
Till XBMC finns/fanns det här:
Vore toppen med ett liknande plugin till Plex. Någon som känner till något eller vet hur man gör?
Hej,
Finns det något plugin för svenska radiokanaler?
Till XBMC finns/fanns det här:
Vore toppen med ett liknande plugin till Plex. Någon som känner till något eller vet hur man gör?
Sveriges radio finns dock måste den installeras manuellt
Du kan läsa här hur du installerar den
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201187656-How-do-I-manually-install-a-channel-
Tack! Det fungerade jättebra att lägga in Sveriges Radio med länkarna du tipsade om.
Skulle dock väldigt gärna även vilja ha kommersiell reklamradio såsom NRJ, Lugna Favoriter m.m.
Går det att kopiera och modifiera koden ur SR-scriptet på något sätt för att lägga in andra kanaler eller måste man göra ett nytt script från grunden?
Efter lite mer testande är det tyvärr vissa problem med Sveriges Radio-pluginet… Det fungerar fint i Plex Media Manager och i Android-klienten (4.9.0.408) men fungerar inte i iOs (4.0.2)
Testade även på Samsung TV-appen (2.002) och fungerade inte där heller även om det inte är hela världen…
Hur fungerar det för er andra?
@axlwinter said:
Skulle dock väldigt gärna även vilja ha kommersiell reklamradio såsom NRJ, Lugna Favoriter m.m.Går det att kopiera och modifiera koden ur SR-scriptet på något sätt för att lägga in andra kanaler eller måste man göra ett nytt script från grunden?
Sveriges radio har ett öppet api, vilket gör det rätt enkelt att skriva en kanal för det.
Kommersiella kanaler har inte det (jag har inte sett något iallafall)
@axlwinter said:
Efter lite mer testande är det tyvärr vissa problem med Sveriges Radio-pluginet… Det fungerar fint i Plex Media Manager och i Android-klienten (4.9.0.408) men fungerar inte i iOs (4.0.2)Testade även på Samsung TV-appen (2.002) och fungerade inte där heller även om det inte är hela världen…
Hur fungerar det för er andra?
Har faktiskt knappt använt den. Tänkte att den kunde vara bra att ha ifallatt…
En gissning är att sändningarna sker i ett format som din ios version och din tv inte stöder
UPPDATERING 1:
Det funkar för mig via webbgränssnittet, android och PHT
UPPDATERING 2:
Såg nu att det är någon som har uppdaterat den kanalen.
Testa denna istället
Osäker på vilken version jag har
Tack AltonV! Du är en klippa 
Det nya scriptet verkar fungera med alla klienter. Har testat det snabbt på PC (PMM), Android, iOS och Samsung Smart-TV. Alla fungerade så vitt jag kunde se. Tack igen.
För de kommersiella kanalerna skulle det egentligen bara räcka med en länk till den aktuella live streamen. Visst, Lugna Favoriter t.ex lägger upp gamla klipp och inslag och det hade varit trevligt att kunna bläddra i dessa arkiv likt SR men jag tror inte det är så nödvändigt.
Behöver man access till deras API om man bara vill lägga upp en live stream inne i ett Plex-script? För t.ex Lugna Favoriter finns det en live stream på http://fm03-icecast.mtg-r.net/fm03_mp3
Jag är inte insatt i Python men det borde inte vara så svårt?
@axlwinter said:
För de kommersiella kanalerna skulle det egentligen bara räcka med en länk till den aktuella live streamen. Visst, Lugna Favoriter t.ex lägger upp gamla klipp och inslag och det hade varit trevligt att kunna bläddra i dessa arkiv likt SR men jag tror inte det är så nödvändigt.Behöver man access till deras API om man bara vill lägga upp en live stream inne i ett Plex-script? För t.ex Lugna Favoriter finns det en live stream på http://fm03-icecast.mtg-r.net/fm03_mp3
Jag är inte insatt i Python men det borde inte vara så svårt?
Utan ett api så måste man “skrapa” deras webbsida efter länkarna om de inte är densamma hela tiden, och uppdateras sidan (eller om statiska länkar byter namn) måste koden uppdateras. Även en mindre uppdatering som kanske inte syns utåt mot användaren kan kräva en uppdatering.