Funkar de pluggarna i Plex.app på din Mac?
Hej, för en mer okunnig person då - hur bär jag mig åt för att uppdatera SVT Play-appen, jag tolkar er som att den senaste versionen inte finns via Plex OnLine ?
Och ta det gärna på “dummy-nivå” så att säga, om någon orkar.
Tack på förhand
Hans
Gå till länken Coil skrev om i denna tråd, klicka på Downloads-knappen ute till höger, välj Download .zip, vänta tills den är nedladdad, kontrollera att den heter SVT-Play.bundle och lägg den i denna mapp och starta om PMS:
~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/ (minns inte exakt var Plug-Ins mappen ligger, men tror det är där, du kommer se den, det finns bara en då du surfar omkring i de mapparna).
Vågtecknet betyder “din användare”. Alltså ska du inte gå in i Library som ligger direkt på hårddisken.
Tack för snabbt svar Atrus, ska testa så snart jag får möjlighet.
/ Hans
Hej Atrus
Youtube, Vimeo, Headweb, SVTPlay, TV4Play, Viasat etc fungerar utmärkt på min Mac (MBP).
mvh
/Peter
Ok. Well, så här funkar det (ifall jag inte missminner mig helt): PMS på den burk du installerat pluggarna laddar innehållet från siten som pluggen är skapad för. PMS transcodar sedan om innehållet till en kvalitet som iPhonen klarar av.
Så, det finns lite olika saker som skulle kunna skapa detta problem, men eftersom jag itne vet vilken typ av maskin du har din PMS på så kan jag bara gissa.
Är burken för gammal så skulle teoretiskt inte den maskinen klara av att on-the-fly-konvertera om det till mp4 och skicka iväg det över det nät du har, vilket jag itne vet vilket det är. =)
Hej,
tack för ditt arbete. Jag har testat att ladda hem och installera din plugin från github, och den funkar fint förutom att jag inte får någon bild, bara ljud.
Inställningssidan är också helt svart.
Det låter som om du har fel version av flash?
Än så länge måste man nedgradera flash till 10.0.xx och det funkar inte att köra 10.1.
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/20241-nergradera-flash/page__p__124344__hl__kb2__fromsearch__1#entry124344
Kan det stämma?
Varför inställningsrutan är helt svart är dock underligare. Där borde finnas ett val för att göra kvalitet. Kan du se om du kan få ut en logg?
~/Library/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.plugins.svtplay.log
Tjena!
E ny här och har en fråga.
Jag har ett riktigt skumt problem med min Apple TV 2 som jag kör plex plugin på. har lagt till svtplay och tv4 play för att kunna streama allt gött därifrån. när jag kör i datorn funkar det perfekt men när jag försöker köra via apple tv 2 så kör den igång ljud i datorn men på tvn så snurrar bara den där laddnings cirkeln. Någon som har upplevt detsamma? eller som vet hur man kan lösa detta? Även samma problem med CNN pluginet och Viasat play. Blir galen.
Hoppas på hjälp!
// Jonas
Hej Atrus,
Intressant. Jag har en Mac Book Pro 2,5 år gammal. 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo med 4 GB RAM. Nätet består av en TimeCapsule (1,5 år gammal) med ATV2 fast inkopplad via LAN. Båda borde väl fungera...?
mvh
/Peter
jag tycker det låter som att din dator kraftfull nog. Hmm. Då känns det generellt som att det är något annat som strular, men jag kan inte pinpointa vad det kan vara. Skrivs det ned något till Plex Media Server.log då det hackar till? Eller till den specifika pluggens log?
Är det någon som lyckats spela upp en hyrd film i Headweb-pluginet i ATV2?
Jag kan bara se trailers och hyra (betala) för filmen men får “An error occurr loading this content” när jag startar den hyrda filmen.
Hej,
Jag har kopierat hela mappen "Contents" till "user/library/application support/plex media server/plug-ins" och har tagit bort den gamla versionen ur mappen, startat om PMS och Plex....fungerar inte ändå :(
Jag får inte ens upp SVT Play på den lokala macen.
Förslag?
/ Pelle
Pelle testa ta bort pluginsmappen helt och ladda ner svt appen pluginen på nytt ifrån plex online (eller vad den nu heter). Kolla så att du nu får upp svt pluginet under Video-plugins på maccen. Får du det dra då ner updateringen och ersätt den befintliga som beskrivet i denna tråd.
Det borde fungera.
Hej igen,
Nu fungerar det…nästan. Det laggar och ljudet är väldigt mycket i osynk. Icke användbart, tyvärr. Är det någon mening att prova någon tidigare version av PLEX till ATV?
Och TV4 play fungerar inte alls!
Kanal 5 verkar vara det som fungerar bäst.
/ Pelle
Detta är ju väldigt mycket WIP men jag gissar på att mycket av problemen har nog att göra med att vi inte kan använda oss av senaste flashplayer i kombination med plex. Detta kommer ju dock vara fixat till nästa släpp vad jag förstår om det kommer inverka och fixa våra problem mot våra atv's kan ajg ej svara på men jag gissar på det komemr bli bättre.
hmmm...vi får se. Tack för all hjälp, har ju iaf fått igång plex på ATV och det hade inte gått utan detta grymma forum!
Jag har lagt den där men får inte upp den över huvudtaget i Plex.
Vad kan vara galet?
För nya program?
Kör senaste iMacen med 10.6.6 och 0.9.1.13 av PMS.
Den ska dyka upp där om du lagt den på rätt ställe. Så antingen har du lagt den på fel ställe (till exempel lagt den i fel Library), inte döpt den till .bundle på slutet, eller så är det en bugg någonstans. Fungerar din PMS för tillfället? Alltså om du går in i Plex Online, kan du browsa de pluginer som finns där?
ja det funkade :-)
när jag gick in där så fanns ju svt där och så valde jag den så att den installerade sig och då fick jag upp den
bland videoplugsen. 1.2 står det.
Däremot så var allt väldigt segt men det beror kanske på att jag tankar så mycket just nu.
Skall testa imorgon när jag tankat färdigt.
Tack för hjälpen igen Atrus!