Svt play på ATV2

Idag fick jag ett märkligt fel på Svt play i ATV2 klienten. Brukar använda mig av Xmbc eftersom det funkat knackigt via Plex, men fick för mig att testa idag. Som vanligt så snurrade cirkeln på och inget hände, men när jag avbröt så hörde jag helt plötsligt ljud inifrån arbetsrummet. Då hade ljudströmmen till programet jag skulle se på startat inne på Minin men ingen bild. Hur är detta möjligt?

Det finns (eller iaf fanns) en bugg som skapade detta i vissa situationer, men kan för mitt liv inte komma ihåg om det fanns någon lösning eller om det fortfarande är ett problem.

Men det är inte säkert att det är en bugg. Har du soundflower installerat på din Mac Mini? Det krävs nämligen för att ljud ska skickas till iOS-klienter (så även ATV2).

Har också problem med SVT Play. Kör version 0.8.1 och får felmeddelandet an error occurred loading this content när jag försöker öppna valfritt klipp. I 0.7.1 funkade det rätt så okej, förutom att ljudet är något i osynk. Hur bra fungerar det för er andra?

Kör version 0.8.1 av Plex. Kommer hela vägen i menyn på SVT play där jag kan välja klipp. När jag valt klipp dröjer det en stund och får sen felmeddelande: “Ett fel inträffade, försök igen senare”. Får inte SVT Play att lira i ATV 2 alltså, vilket hade varit smutt/önskvärt.

Näst högst i detta svenska underforum har du en annan tråd med ett liknande problem :wink:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/29836-svt-play-andra-plugins-pa-apple-tv-2/

Måste också höra mig för lite om SVTPlay på ATV2 -

Jag körde just in Plex 0.8.1 på 4.2.1, och SVTPlay funkar men är lite småhackigt - inget riktigt flyt i bilden, men inte så att den stannar upp och buffrar eller så.

Någon som har någon ide om vad jag kan göra för att förbättra (om det går)?

Vad kör du ut för hz-output från din ATV? Jag förutsätter att SVT kör 25fps på sitt material, så om du kör en annan hz än 50 så bör det bli lite ryckigt. Kan vara värt att testa iaf.

Hoppas någon kan hjälpa mig…försöker att få igång SVT Play på ATV2. Vet inte riktigt om jag gör rätt dock.

Har installerat SVT Play via PLEX på Macen (ver. 0.9.3.4) så jag ser den nu när jag kollar i Video-plugin & kan även köra igång den & streama program. Men hur får jag så att jag kan se det via ATV:n? Har startat om allting men hittar inte SVT Play nånstans när jag kollar i PLEX fliken på ATV:n (har kollat runt i dom andra flikarna oxå). Måste jag göra något mer för att få det att funka?

I PMS Preferences så måste du bocka i "Disable Capability Checking" (eller vad tusan det nu heter).

Härligt!! :) Nu funkar det, tack för det!!

Ha det fint!

Hej.

Har har nyligen införskaffat en Apple TV 2 som jag jailbreakat.

Har installerat XBMC och Plex. Jag får så dålig kvalite på filmer som jag streamar från dessa två, det hackar och har sig. I bland så avslutas mitt i det jag ska se. Finns det någon guide över hur alla inställningar ska vara. Jag streamar mot en Macbook Pro trådlöst. Jag har även provat att hyra film via Apple TV 2 och iTunes och det funkade klockrent.

Någon som vet hur jag skall göra får att få bra stream på filmer?

Välkommen till forumet!
Funkar det bättre om du testar med en ethernet-kabel istället för köra trådlöst?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.