SVTPlay på Plex buffrar

SVTPlay (1.2, AppStore-versionen, på en MacMini C2D) buffrar ofta rejält mycket för mig i Plex. I princip otittbart, när det börjar hända - ibland kan jag dock titta någon timme innan det börjar hacka, ibland är det svårt från start.

När det händer, kan jag starta ett Safarifönster och dra fram samma titel - det kör felfritt och utan minsta tendens till hackande, jag kan flytta mig framåt och bakåt i strömmen etc. Så något är skumt med Plex-appen är jag rädd.

Nu vet jag att det är en ny på gång snart, men jag skulle ändå vilja höra om någon har någon diagnos på detta (onödigt att vänta på att samma problem uppstår i nya versionen) eller om någon har en ide på lösning för mig.

Den bugffrar därför att 1.2-versionen har inte stöd för den nya automatiska buffringen som SVT la till på sin sajt för ett tag sedan. Coil har jobbat på att stödja detta i 1.3-versionen. Ladda hem den från github och testa om det är inlagt redan.

För mig har 1.2 slutat att fungera idag. Testade 1.3 nu men den hänger sig precis som 1.2 på “Öppnar ström”. Funkar fint att se på webben.

Ajdå. Well, jag vet att Coil jobbar på att få det hela att fungera. Jag vet att han just uppdaterat pluginen med lite smått och gott, och jag gissar att de förändringarna är inlagda ifall du hämtar hem pluggen igen från GitHub.

Hittade bara en version ifrån januari på github.

Kollar du på rätt ställe? Då jag går dit så ser jag att han uppdaterat branchen för 7 timmar sedan. https://github.com/Coi-l/SVT-Play.bundle/tree/fw1

Kollade på rätt plats men bara en timme efter att jag var inne så laddade Coil upp den nya versionen som fungerar. Sista uppdateringen innan som låg där när jag var inne var ifrån den 26 januari :slight_smile:

Var lite snabb, buffringsproblemet är kvar och den har fortfarande problem att starta strömmar ibland.

Då får vi invänta Coil :slight_smile:

Hmm.. jag har inte testat så mycket på sistone. Men tyckte det funkade bra när jag checkade in lite ändringar i början av veckan.

Vad vet vi om den här automatiska buffringen Atrus? Det låter som om det är nåt jag måste fixa i pluginet, men vad? Har det med vilken sorts VideoItem man skall välja?

Helios:
Det är inte så att när du kör via webläsaren att du inte har högsta kvalitet påslaget, den väljer väl automatiskt oftast? I det senaste jag checkade in så finns det en fix för att välja kvalitet. Kan du testa att sätta ner på lägsta och se om det är det som är problemet?
Jag hade först en incheckning som fixade kvalitetsvalet men sen så bröt svt den funktionaliteten med en ändring så jag fick fixa den nyligen. Så prova gärna med det absolut senaste.

Hej,

Det bästa vore väl om Plex kunde starta SVT material på samma sätt som man gör från SVT Play siten.

Är det ens möjligt? Vad tror du Coil?

/Per

Jag vet ej säkert, men jag tolkar det som att den väljer olika strömmar beroende på hur bra deras download-check går.

Coil:

Jag har skaffat en ATV 2 och kör med XBMC nu. Där fungerar deras SVT plugin rätt bra, buffrar ibland men inte så ofta. Får testa plex när och om en Freenas port av servern släpps så går jag tillbaka till Plex.

Ok. Har varit iväg en vecka, därför lite slö på svar.

Men jag skall ta och kolla in XMBCs plugin för svt play.

Det hade dock fortfarande varit intressant att veta angående kvalitetsval. Vet du hur XMBC väljer kvalitet? Om du surfar in på sidan via Safari, kan du se alla kvalitéer utan problem?

Jag är tveksam till om jag kan få till automatiskt kvalitetsval så som det är på siten. Då måste man nog köra deras player vilket inte görs för tillfället. Men det kanske är möjligt. Är fortfarande ganska ny på Plex pluginsystem.

Jo alla kvalitéer fungerar i webbläsaren.

Hallå där ute!

Nu har jag sökt igenom det mesta vad gäller SVT Play-appen för Plex men inte lyckats komma tillrätta med detta J*vla buffrande :unsure:

Jag har försökt följande:

Installera en tidigare version av Flash (10.4, hade 11 innan)

Byta standardwebbläsare (Safari, Firefox och Rockmelt)

Jag har ökat cachen till 30 sek i Plex

Avinstallera/Starta om SVT play via Plex mediecenter

Internethastighet verkar inte vara ett problem:

Min näthastighet testad på bredbandskollen 12 (mbit/sek)

SVT Play fungerar utmärkt både direkt i webbläsare och när jag kör Plex mediecenter i datorn.

Kanal 5-appen fungerar utmärkt

Jag är ingen hacker, men av vad jag kan läsa mig till har jag försökt det mesta. Börjar nu bli smått desperat. SVT Play är den absolut viktigaste appen för mig :frowning:

Hjääälp!

Hej o välkommen till forumet!
Du säger att det funkar i Plex Media Center på datorn och att det funkar i webbläsaren. Men var är det det inte fungerar?

Det funkar inte när jag försöker spela upp det via Plex i min Apple TV.

Ah, har hört lite rapporter om det tidigare. Vet inte vad det beror på tyvärr :(

Jag hade också buffer problem med SVT play appen i Plex. Till ■■■■ hade jag 20 sekunders buffer size och körde på låg kvalitet i SVT play och till och med då frös och hackade uppsplelningen.

Min lösning:

Sänkte bufferten i Plex preferences till 3 sekunder.

Plötsligt kunde jag se hela program utan hack i hög upplösning.

Jag hade tidigare problem som beskrivits ovan, att streama från vanlig browser inga problem men från plaex då hackade det.

Jag är ingen expert men det verkar som om buffer size på 15 sekunder i Plex betyder att den måste ha 15 sekunder i buffert hela tiden och inte 15 sekunder att “spela med” som jag trodde.

Stor buffert storlek har alltså påverkat min stream negativt. Nu med 3 sekunder flyter det på kanonbra

Min utrustning är:

Mac Mini 2010

Plex 0.9.5…

Trådlös uppkoppling

Ok fungerande internet.