Jag har börjat få problem med att SVT Play kraschar när man ska börja spela ett program. Först går det segt att bläddra bland kategorierna, och när man väl kommer fram och sätter igång ett program så händer inget… på 30 sekunder, sen får man ett felmeddelande.
Om jag då backar ut hela vägen till videomenyn igen så saknas alla mina Plex-plugins från listan. Sen kommer de tillbaka, ett efter ett.
Jag tolkar det som att Plex Media server kraschar och startar om, med alla plugins. Men jag har inget problem med något annat plugin än SVT Play.
Nån mer som upptäckt problem?
PMS kraschar ja. Vad säger PMS-loggen?
Vilken version av Flash kör du?
Fanken, jag glömmer hela tiden bort att det här forumet finns.
Var ser jag PMS-loggen?
Jag uppgraderar Flash till senaste versionen, har nog inte gjort det på ett tag…
Nej nej! Den nya versionen kan krångla. Det var det Atrus menade :)
Hur mycket RAM minne har du i din burk?
/Users//Library/Logs/Plex Media Server.log
Nej, uppgradera inte till senaste Flash. Det kan sluta hur som helst :)
OK, för sent. :)
Jag uppdaterade Flash häromdagen och har inte testat SVT Play sen dess, så jag får väl återkomma med hur det går. Jag har 1 GB minne i min burk.
Tyvärr tror jag inte någon av dina pluginer kommer fungera speciellt väl om du har uppdaterat Flash till 10.1. Men testa gärna och kom tillbaka med hur det fungerar.
Vilken Flash version funkar bäst?
Har just börjat testa Plex och har stora problem med stabilitet, bland annat med SVT play.
Jag kör Mac OS 10.6.4 och senaste flash på en MBP med 4GB.
Har ni något annat tips för att uppnå bättre stabilitet?
10.0.45.2 som är den senaste versionen i 10.0-serien är den du ska använda fram tills att elan och grabbarna har hunnit släppa en patch på buggen som skapas då man har 10.1 installerat.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.