Synology DS1515+ 1080p transcoding

Ik ben momenteel aan het kijken om mijn huidige plex server te vervangen, omdat er opslag ruimte beperkt wordt en ik deze niet kan uitbreiden.

Bij het zoeken naar een systeem kwam ik de synology DS1515+ tegen. Deze lijkt me voor de opslag prima geschikt. Echter twijfel ik over de cpu power. Volgens de Google docs spreadsheet zou transcoding mogelijk moeten zijn. Het zou gaan om maximaal 2 1080p bestand tegelijk.

Graag zou ik jullie ervaring horen over de DS1515+ of eventueel andere suggesties voor een nieuwe setup.

Gr

In het overzicht staat dat het apparaat wellicht problemen heeft met het transcoden van een high bitrate video. Ik gok dat 2 HD streams gelijktijdig daarom niet lekker gaat werken.

Vergeet het, heb een 1815+ en zelfs 1 1080P mkv werkt niet. Constant stuuter en CPU rond de 98%.

Zoals het overzicht al aangeeft; HD media met hoge bitrates zal lastig zijn; dus je zal je media moeten aanpassen als je ‘zorgeloos’ wil streamen, of er voor zorgen dat je devices waar je op kijkt geen transcoding vereisen.