Tappar kontakten till servern efter 5 sekunder.

Jag har min Plex Media Server på en pc med Windows 7. Kopplad trådlöst till routern.

Routern är en Asus RT N56U.

Jag har en annan pc med Windows 7 och det är denna som jag har Plex Media Center på, när 
jag startar Plex Media Center så hittar den servern direkt men tappar efter 5 sekunder. Denna 

dator är kopplad till routern med nätverkskabel.

Det funkar att komma åt servern på min surfplatta, Nexus 7 2013 med Android. Där är det
inga problem alls.

Jag har sökt och hållt på med inställningar i både Plex Media Center, Plex Media Server och
inställningar i routern. Samma sak hela tiden. Tappar efter 5 sekunder.

Förstår inte varför det inte funkar på min dator när det funkar från surfplattan?

Har hört om den här buggen tidigare, men kan inte minnas exakt vad det är för fel. Men jag har för mig att det är en auto-discover bugg som uppstår för vissa. Är du inloggad mot myPlex i din PMC?

Testade att logga in på myPlex på PMC men det funkar ändå inte. Endast om jag loggar in på PMS då.

Men vill ju att det ska fungera i mitt hemnätverk.

Blir galen på detta. Höll på och pilla med detta i 6-7 timmar idag utan resultat.

Knepigt att den hittar servern i 5 sekunder. Jag kan ju se mina filmer m.m. om jag trycker in mig inom dessa 5 sekunder.
Vill ju dock att det ska fungera normalt.

Vilka inställningar är "bäst" att köra i PMS? Kanske där det ligger?

Testade att logga in på myPlex på PMC men det funkar ändå inte. Endast om jag loggar in på PMS då.

Men vill ju att det ska fungera i mitt hemnätverk.

Blir galen på detta. Höll på och pilla med detta i 6-7 timmar idag utan resultat.

Knepigt att den hittar servern i 5 sekunder. Jag kan ju se mina filmer m.m. om jag trycker in mig inom dessa 5 sekunder.
Vill ju dock att det ska fungera normalt.

Vilka inställningar är "bäst" att köra i PMS? Kanske där det ligger?

Har du under ditt felsökande försökt använda en äldre version av PMS för att se om det gör någon skillnad?

Nu har jag fått ordning på det. Tog bort både PMS och PMC, letade upp filer som låg och gömde sig som inte försvann vid avinstallation och tog bort dessa också.

Installerade äldre versioner av PMS och PMC, då fungerade det. Chansade och uppdaterade dessa till dom senaste versionerna och det funkade.

Så nu funkar allt :)

Tack för hjälpen!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.