"Myplex kunde inte ansluta till din server"

Hej och godkväll!

Det är så att MyPlex har fungerat hur bra som helst, har använt det till min TV så jag kan spela upp filmer och musik! Älskar det verkligen!

Men idag när jag tänkte kolla på film så hittade inte Tv:n servern längre, jag gick in och kikade på webben och kunde snabbt se att servern inte var publicerad. Och efter ett antal försök att försöka publicera servern så står det bara “myplex kunde inte ansluta till din server”. Vet inte direkt vad jag ska göra!

*Har testat ominstallera severn

*Slagit av UPNP

*Enbart testat slagit av och på ett antal saker

Har den senaste versionen av Plex! Tror problemet kan ha uppstått efter jag uppdaterade programmet men är inte 100% på det!

Skulle verkligen uppskatta all hjälp!

Tack!

Det som händer är att den porten som PMS säger till myPlex är korrekt, inte är korrekt. Alltså den porten är inte öppen i din router. Det kan vara en bugg, eller så har porten ändrats alternativt din router ändrats.
Testa sätta en manuell port som du vet är öppen i din router.

Okej! Ska testa med en annan port! Måste den vara 5 siffrig? Har testat med en fyr siffrig innan!

Så länge porten inte är upptagen så kan du använda vad som helst. Det är dock mer troligt att porten inte är upptagen om du använder en liten högre siffra.

Har testat att öppna en nu! verkar som det fortfarande inte fungerar!

Såhär ser min router config ut!

Ser ut som du glömde bifoga din router config. :)

Vad bra det går för mig....går inte att bifoga fil..

Men är ganska säker på att just 32400 porten är öppen!

Finns det något annat jag kan göra!

Stäng av PMS och försök ansluta till port 32400 och se om du får något svar. Starta PMS och försök igen. Ser du någon skillnad?

Testa först inifrån LAN, och sedan WAN.

Vad har du för tv som stöder MYPLEX?

Samsungs 2011 och 2012-tvapparater har en Plex-klient man kan köpa. LG har också stöd.
Sedan så är det flera tvs som har fullt stöd för DLNA och så länge det finns en DLNA profil för den tv:n i PMS så kommer det funka där med.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.