Hej
Jag har nämligen hela min bibliotek på min datorn där plex server tar info ifrån. Men ibland tar jag med mig datorn till skolan och så å då kan inte
tjejen streama från Plex appen på sin iPad.
Då till frågan, går det att göra så att även när datorn är stängt eller om den inte är hemma att man fortfarande kan streama på sin IOS enhet genom plex appen.
Då tänkte jag framför allt att lägga all biblotek på TimeCapsulen, för den är alltid på. Ifall om det går hur gör jag då?
Nej, din PMS måste alltid finnas hemma och igång.
En Macmini är perfekt för det. Ev en NAS med PLEXstöd…
Jaha så jag kan ej ha plex på min timecapsule, utan att jag måste alltid ha datorn på för att det ska fungera. Surt att det inte finns någon plex server för ipad så man hade sluppit att ha datorn alltid på.
Vet ni hur man kan göra så att man kopplar på hela bibloteket på plex nätverket så att man kan kolla genom sitt plex konto. Om det nu går, hur mycket utrymme får man lägga upp så att man kan senare streama.
Låter lite som du inte förstår hur PMS fungerar?
"Plex-nätverket" (my.plexapp.com) har aldrig dina filmer, det håller bara reda på din server och vilka som får logga in på den.
- Med andra ord du ansluter _alltid_ till din egna server för att titta på dina egna filmer. (detta kan givetvis ändras i framtida plex-lösningar)
För framtiden:
Eftersom apple-saker(ej datorer) är så nerlåsta är det sällan en bra idé att köpa dessa om man vill kunna göra saker som är utanför apples "godkännande".
Om det är en nas du var ute efter hade ex. en qnap eller en synology fungerat bättre och varit mer framtidssäker.
/Fredrik
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.