TV3, TV4, Kanal 5, TV6, ZTV, etc...

Har följt tråden om den framgångsrika utvecklingen kring SVT Play - nu så efterlyser jag även övriga svenska kanaler (även Norska och Danska).

Är gärna med och bidrar med det jag kan.

/Christer

oh. hade ingen aning om tv3 och tv6 play! tackars

Jag har en dröm att det bara ska behövas en app. Om jag och de andra grabbarna i SVT Play-teamet hade lite mer tid så skulle vi nog ta tag i det, men vi har lite annat gott i sikte för SVT Play-pluggen.

Mitt drömscenario är att man starter en app, t.ex. som heter “Svensk TV”, och väl där inne så väljer man TV-kanal i rooten.

Problemet är att det skulle krävas flera sajt XML:er. Och jag vet inte om man kan anropa fler än en XML per app. Hmm. Måste fråga Elan om det. Mind note to myself =)

Jag vet inte vad ni tycker om den idén? Hursomhelst har vi nog inte tid att göra det. Men naturligtvis så skulle allt gå fortfare om någon tog fram en XML-fil per tvkanal. Allt arbete för att realisera detta skulle då gå mycket snabbare oavsett vem som tar tag i det.

Om ni är intresserade av att arbeta på att ta fram en sådan, ta en ■■■■ i SiteConfigurations.bundle som ni hittar i er användares Library/Application Support/Plex Media Server. I den bundlen finns några redan definierade xml:er.

Låter som en god idé! Nu har TV6 lagt upp Weeds i sin spelare. Med alla dessa kanaler i Plex så har man ju TV on Demand! Vore helt fantastiskt =)

Är det någon som lagt in en request för något liknande plugin för dessa sidor? Skulle vara extremt najs om de skulle funka ... somk t.ex. www.tv3.se/play , [http://kanal5.se/web/guest/webbtv](http://kanal5.se/web/guest/webbtv) :)

En god idé vore att börja med TV3 eller TV6 då dom använder samma system och man då skulle få två flugor i en smäll =)

Jag kan inte koda men precis som med SVT Pluginen så ställer jag gärna upp med grafik.

Nu verkar TV4 ha uppdaterat sin sida: http://tv4play.se/

Utbud som följer:

ANTIKDECKARNA

BERG FLYTTAR IN

BIG BROTHER

BYGGLOV

DET OKÄNDA

FAMILJEN ANNORLUNDA

HITTA HEM

HJÄLP

HJÄLP! JAG ÄR MED I EN JAPANSK TV-SHOW

HUMORKLIPP

HUNDCOACHEN

KALLA FAKTA

LEILA PÅ LANDET

NÖJESKLIPP

PARLAMENTET

ROBINSON

SPÅRLÖST

TALANG

VAD BLIR DET FÖR MAT?

Helt klart intressant!

Något nytt på detta område? =)

Går sakta framåt gällande SVT Play. Mycket sakta. Mattias är pappaledig... vilekt visade sig inte leva upp till namnet "ledig" =) Ivar jobbar häcken av sig med annat. Och jag är alltför handikappad utan deras hjärna. =)

Jag tycker SVT play appen är guld.

Även om jag lyckats få till eyetv med camd pluginen (hehe) så är det så skönt att komma hem eftter träning, dra på svt play och kolla på nyheterna eller sporten. I love it.

Efter denna tråd gäller övriga kanalers online mtrl så tycker jag att det hade varit Guld att ha dessa också.

Det är väl bara en bonus om man kommer åt alla kanaler via en plugin, inte alls ngt måste.

Jag hade gärna tagit separata pluginer per kanal om det hade gjort utvecklingen enklare.

Stort tack till alla som gjorde SVT Play möjligt och hoppas att de får tid att ngn gång göra en expansion till andra kanaler!!

Tack Snav. Well, vi kommer göra klart SVT Play först. Alltså försöka få en fungerande spolning, och med lite tur även integrera Bolibompa och mer sport. Sen har vi som mål att titta på Play Prima och integrera det. Efter det så KANSKE vi tittar på andra kanaler. Kanske.

Har du pratat med Elan sista tiden? Har för mig att han löst spol-problemet =)

Tittade lite på TV4 och uppenbarligen kör de med XML för listning (vilket kanske är ganska uppenbart iofs), här är de senaste 20 klippen iaf. Dock har jag inte programmerat i Perl förut så det känns som ett lite väl strot projekt att hoppa in på. Men jag uppskattar allt ert arbete. Också roligt att se att du är svensk tassitassi, riktigt imponerad över dina mock-ups :).

I would think there is definitely interest out there for TV4, Kanal 5, and the like.

The SVT player is very nice and it’s a great way to catch up on programs

which you happened to miss.

I’m sure that there will be other “online” TV station material coming

soon once people start to make the right plug-ins. However I forsee

the same sort of blocking issues due to “standard” distrubition channels

limiting what we can see through our computers. Dividing up the world

into “zones” based on i.p. addresses.

Example: the great Daily Show/Colbert Report player that is now blocked

because a hacked up (crap:opinion) and edited version is now available through

cable/digital TV packages.

Will we ever be able to pay for an “European Wide” i.p. address access

which will allow us to watch BBC/Deutche Welle/TV5/Rai1 ??

Will people work to make great plug-ins for online material just to find

that 2 months later it is blocked outside their own country?

Are there sources of material that are likely to remain “open” longer than

others?

Where can I register (and pay for) for VPN access to allow i.p. connectivity

to various countries at once? Do I have to send 10 payments a month to

10 different people with computers in 10 different countries to be allowed

to see 10 different TV shows online from all over the world?

(suck)

I see the future being much more difficult.

Gawd, time to kill my computer and read a book ?!?!? :blink:

Sappleq

(Stockholm, Sweden)

Sorry for the rant…

tror att det blev lite fel formulerat.

köpte standardmodellen beg för en bra summa mindre

tanken är uppgradera upp till super efter sommaren.

Har lyssnat på alla 5 modeller och kommer sattsa på avantgarde, active eller inte får vi se.

Min fråga var mera allmänt-

bi/triampa mot vanlig 2kanal.

2-3st stereosteg/5-7kanalsteg vs dyrare stereosteg

ursäkta min oklarighet.

dubbelpost av mig, sorry

??????

Pratade just med honom. Han har byggt en egen player som ligger på plexapp-domänen, och matar den med RTMP-data från sajter med sådant. Likaså SVT Play. Så det ser ljust ut nu. Vi kommer ha spolning i SVT Play 1.1 och den kommer släppas några dagar efter Plex 0.8.2 om allt går enligt plan.

Du behöver inte kunna Perl. Python däremot, ett ganska kraftfullt script-språk. Ta en ■■■■ på vår kod, framförallt svt.xml som ligger i siteconfig-bundle om jag inte minns fel. Den definierar upp sajten man hämtar data ifrån. Kommer behöva en likadan för de andra sajterna.
Efter det så kodar man i Python för att göra intelligensen. Den koden hittar du i svtplay bundlen. Tror scriptet heter _init_.py om jag inte minns fel.

Sorry, blandade ihop perl och python. Skall ta och kolla på det men får ta och snoka lite till på TV4 och se om jag hitta något mer.

Kanske en fråga till Atrus, som har bra insyn i svt-pluginen.

Hur mycket av koden från SVT-Play skulle man kunna återanvända i ett projekt med övriga sajters play-utbud.

Rent spontant känns det som att mycket borde gå att återanvända?

Jadu. Vet ej eftersom jag ej tittat på de andra kanalernas sätt att delge data. Om deras sätt är liknande SVT Plays sätt... då går det återanvända mycket. Om de andra kanalerna använder sig av RTMP så är det ännu enklare. Om jag ska vara riktigt ärlig så kommer det nog ta längst tid att lära sig Python. Kan man det så bör en plugg för de andra kanalerna gå hyfsat snabbt.