Förra veckan blev jag kontaktad av TV4 Play. Tydligen blev vår SVT Play omtyckt även i deras ögon. =)
Vi har inte lovat något ännu, Mattias har en tuffare jobbsituation idag än när vi gjorde SVT Play. Men våra motkrav till dom var att dom skulle ge oss en bra RSS/XML-stream som möjliggör bästa och smidigaste integrationen. Dom sitter och tittar just nu på hur de ska utveckla en sådan till oss, och då vi tittat på den så kommer vi ta beslutet om vi kommer ha tid att göra detta.
Just nu ser det lovande ut.
Inte illa! Måste gjort ett bra intryck om de till och med är redo att utveckla xml:er specifikt för detta.
Bara att hoppas att det blir av då!
Javisst, känns skitskoj. Plus att det är roligt att se att dom som distribuerar media (såsom TV4) visar intresse i Plex-plattformen. Klokt val av dom.
Hmm, man kanske ska utnyttja tillfället och ta sig ett snack med Kanal 5 då. De måste ju förstå att de hamnar på efterkälken om alla andra svenska kanaler finns representerade.
Låter som om det snart vore möjligt att slänga ihop allt till ett gemensamt plugin för Svensk TV. Verkligen bra jobbar av er allihopa måste jag säga!
Ser verkligen fram emot detta
Hur går det med en TV4-plugin egentligen?
Tyvärr föll utvecklaren bort i all hast (husköp, nytt bolag, barn... livet i allmänhet kom emellan) så jag står inför utmaningen att hitta en kille/tjej som är villig att ta sig an uppgiften. Inte helt enkelt, men känner ni någon som är hyfsad på Python så tar jag gärna emot förslag.
Själv utvecklar jag inom de flesta språk utom Python (C, C++, Java, C#, Obj-C osv...), men jag skulle gärna sätta tänderna i Python också.
Hur mycket jobb är det att utveckla pluggen?
Jag skulle kunna lägga några timmar i veckan.
Jag har hittat en duktig Python-kille redan, men det finns fler liknande saker att fixa i framtiden ifall du vill lära dig python. Men jag har en annan grej som skulle passa sig bättre ifall du är intresserad av att bidra till Plex. Läs igenom denna och svara i den tråden om det låter intressant: http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/8864-ccocoa-developer-needed/
Ska kika i den andra tråden.
Finns det några planer för en plugg till Kanal 5 för övrigt?
Inga uttalade planer. Ifall du ej känner dig vilja ta an det lite större (men roligare) projektet jag nämnde i andra tråden så kan vi diskutera Kanal 5. Men om jag personligen fick önska så skulle jag hellre jobba med dig gällande de andra två projekten. Din profil är svårare att hitta än att hitta någon som vill lära sig python :)
Jag är precis mellan två jobb, så därav min nyfikenhet på ett midre python-projekt. Ditt andra större projekt låter helt klart spännande, men jag skulle gärna kika på en Kanal 5-plugg först då jag tror det kan vara rätt så efterfrågat att komma åt detta.
Hur stort projekt är det att skapa en plugg?
Har vi någon backning från TV4 och Kanal5?
Från TV4 har vi backning, Kanal 5 har ej hört av sig.
Om man har backning så går det naturligtvis mycket snabbare, och framförallt, man behöver oroa sig mycket mindre för att pluggen ska "gå sönder" efter en tid.
Det är inget större projekt att skapa en plugin, men det är omöjligt att tidsestimera då jag ej vet hur snabbt du kan lära dig Pythongrunderna.
Jag rekommenderar att du sätter dig ned och tittar på svtplay.se och sen öppnar upp SVT Play-pluginen och försöker förstå varför vi gjorde som vi gjorde.
Du har även en bra sida här som du kan titta på för att utöka din kunskap i området. http://dev.plexapp.com/
Då du tittat runt lite gällande det så kan vi diskutera vidare ang. Kanal 5.
Python verkar rätt så enkelt. Ska kika på det där ikväll.
Får väl skicka iväg ett mail till Kanal 5 också.
Kan inte tänka mig att Kanal 5 är ointresserade. Det jag ser som en möjlig utmaning är att just Kanal 5 har ett inloggningsförfarande och ett betalsystem. Det blir en svulstigare och mer utmanande plugin än t.ex. TV4 och SVT Play om man ska bygga in den funktionaliteten. Men du kanske inte backar från sådana utmaningar =)
Atrus: Är nyfiken på hur det går med dessa projekt, TV4 såg ju lovande ut, har det hänt något där eller ligger saker och ting på is?
tbasco: Hur går det med python? Fått någon kontakt med kanal5?
Använder plex nuvarande playkanaler nästan mer än vanlig TV, där av min min nyfikenhet
Då var TV4 Play släppt, ser jag. Härligt! Bra jobbat!
Lustigt att du la in detta idag, vi har nämligen just släppt ut det efter några veckors beta-testande. :)
Tack Mäcen. Ganska många timmar slit bakom pluggen, men vi är väldigt nöjda. Pluggen passar extremt bra in i MediaStream-skinnet tycker vi.
Hoppas de faller er i smaken!
Japp, mycket lustigt och lite skrämmande :)
Funkar kanon tycker jag! Använder Alaska och den ser finfin ut även där.
Borde inte TV4 vilja ha tv4anytime inbyggd i den slog det mig? Inte för jag använder det, men för att de borde vilja ha så många användare som möjligt.
Kanonjobb hur som helst! Nu väntar vi bara på en Kanal5, sedan är det komplett!!