Jag är ny plexanvändare och får inte tv4 Play -pluginen att funka. Jag kan se alla program listade med oftast går de inte att starta. I några få fall har jag lyckats starta ett program, men då har det craschat efter bara några minuter.
De andra pluginen (svtPlay tex) funkar fint.
Är det någon som vet hur jag kan få tv4Play-pluginen att funka också?
Jag har en windows 8 - dator som plex media server och rasplex på en raspberry pi b+ som client.
Tror tyvärr att Raspberry pi är en klient som i vissa fall inte stöjder de videoströmmar som TV4 pluginen använder. Dessa strömmar är optimerade för iOS enheter och kräver tex att man slår av hårdvaruacceleration i Plex Home Theater klienten för att de inte ska "hacka". Eftersom, om jag förstått det rätt, Raspberry pi:n använder grafikkortet(GPU:n) för att dekoda dessa strömmar så blir det problem.
Antar att du använder Plex Home Theater som klient?
Prova att slå av hårdvaruacceleration, men risken är dock att CPU:n då inte orkar med.
Om ovan inte fungerar, prova att forcera transcoding, då PMS(Plex Media Server) inte använder sig av "iOS optimerade strömmar"(h.264 AVC 1.77.30)
Precis, jag använder Plex Home Theater som klient. Har även en annan dator (windows) som klient och i den hittar jag hårdvaruacceleration men gör inte det i rasplexen. Har haft problem när jag letat i inställningar med att respberryn kraschar hela tiden. Har testat med olika versioner av rasplex men samma sak händer. Skulle gärna vilja höra var i inställningar i rasplex 0.5.1 som jag hittar hårdvaruaccelerationen samt transcode forceringen.
Har aldrig använt Rasplex, så kan nog inte hjälpa dig där.
I "vanliga" PHT så finns inställningen här:
Preferences->Network->Quality
Vet dock inte om den gäller för plugins när jag tänker efter? Värt ett försök iaf om du kan hitta den i RasPlex
När det gäller hårdvaruacceleration så kanske den optionen är utelämnad eftersom Raspberry Pi:n inte klarar särskilt hög bitrate om den inte får hjälp ifrån GPU:n? Dvs Plex utvecklarna har tagit bort det valet medvetet ...