Ik heb op mijn blog uitgelegd hoe je de HDHomeRun koppelt met een Smartcard zodat je al je zenders van je Ziggo pakket in HD kunt bekijken met Plex. Wellicht helpt dit andere mensen op dit forum ook.
Ipv al dat gedoe met tuners en smartcards zou het toch anno 2018 mogelijk moeten zijn om een plex plugin te maken die gebruik maakt van de Ziggo app zodat die zenders gewoon via een internet video stream binnenkomen ipv via dvb-c?
dat is de vraag die ik ook stel. is dit mogelijk?
je kan al overal tv kijken over het netwerk met ziggo, waarom kan ik dan alleen live tv toevoegen aan plex met kastje die kabel tv omzet naar een ethernet signaal wat plex dan weer op pikt.
Helemaal mee eens, ik kom zaken als tvHeadend tegen als mogelijk alternatief, maar nog niet de tijd genomen om me hierin te verdiepen. Andere ideeen om dit mogelijk te maken zonder apart kastje zie/hoor ik graag.
tja, het is inderdaad niet de meest logische weg maar ik moet er toch maar aangeloven gezien het ontbreken van de alternatieven. Eens kijken of ik met de geweldige instructie van HenriMatthijssen_1 de boel kan inrichten. Ik heb de HDHomerun besteld (139 euro inclusief verzenden bij Amazon) en de Oscam draaien op mijn Synology. Dan zou ik icm de gemodificeerde TVheadend voor synology de boel in theorie aan de praat moeten krijgen zonder een dedicated linux bak te moeten inrichten. (Meer instructies zijn hier te vinden : https://nl.hardware.info/reviews/6202/9/workshop-dvb-c-op-je-pc-of-nas-met-een-softcam-tvheadend
Volgende week komt het binnen. Ik ben benieuwd waar ik allemaal tegenaan zal lopen.
Het is in theorie mogelijk. Maar ziggo verbied het. Zag recent nog een forum post op ziggo van iemand die het voorelkaar had met een plex plugin maar geen toestemming kreeg van ziggo.
Tja, is dat echt belachelijk? Ik denk het niet. Paar maanden geleden weer iemand opgepakt die zijn abonnement met tientallen mensen deelden en zo Ziggo geld door de neus boort. Nou kan Ziggo dat wel lijden, dus is het niet direct voelbaar voor ze, maar het blijft diefstal en hoe meer openingen je hebt tot je dienst hoe meer mogelijkheden zijn om illegale trucjes uit te voeren.
Betekent overigens niet dat Ziggo stil moet staan, maar ik snap hun aarzeling. Overigens zijn ze wel bezig met een verschuiving van decoder naar veelgebruikte apparaten zoals AppleTV, Chromecast etc.