Plex DVR met Ziggo (mis kanalen icm HDHomerun Expand)

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een HDHomerun Expand om zo nog minder afhankelijk te worden van de TV (en die brakke CI kaartjes en Ziggo decoders).

Ik heb eigenlijk twee opmerkingen en misschien zou ik mijn vraag beter in het Engelstalige deel van het Plex forum kunnen zetten, maar het lijken mij (beide) toch voornamelijk issues die i.c.m. Ziggo voorkomen:

1. VIa de HD Homerun zie ik zowel de HD als de SD varianten van NPO, RTL, etc. Via de Plex App lijken deze samengevoegd? Waar zit hem dat in. Is dat een Plex of Gracenote dingetje? En in het geval van het laatste, hoe kan ik dat fixen?
  2. Hoe kan ik de EPG beter krijgen. Het zijn nu allemaal lelijke afbeeldingen en heel soms (zoals bij de Olympische spelen op NPO1) lijkt er een mooie poster gebruikt te worden. Ook klopt de EPG info niet altijd en om dit nu elke keer te moeten doorgeven. Kan ik een andere EPG aanbieder configureren? Ik kan dit niet echt vinden…
1 Like

Hi @TheVMaster ben je er nog uitgekomen? Voor mijn Ziggo aansluiting thuis ben ik ook benieuwd of dit een optie is. Daarnaast las ik dat Ziggo analoog gaat uitschakelen. Betekend dit dat deze oplossing stopt met werken?

@Jelv Volgens mij werkt de HDHomeRun EXPAND al met digitale signalen uit de kabel
Wat ik wel interessant vindt is wat jullie doen met gecodeerde signalen, want ik heb begrepen dat dit niet werk. Zelf heb ik een account bij de Rekam (zuid Holland) en gebruik alleen de ongecodeerde signalen.
@TheVMaster De EPG is inderdaad nog wel een dingetje. De plaatjes erger ik mij ook al langer aan. Heb wel ergens gelezen dat er wellicht toch een ander indeling (timeline) komt. Dat zou ook al een verbetering zijn

1 Like

Ik ben er uitgekomen, ben vooral erg blij met de ‘nieuwe’ EPG. Nu heb je tenminste een ‘normale’ gids. Enige issue wat ik nu nog heb is dat de Ziggo Sport (HD) EPG niet zichtbaar is. Heeft iemand hier onderhand al een oplossing voor gevonden?

Ben je hier nog uitgekomen?

Ik heb helaas nog steeds geen EPG voor Ziggo Sport (HD).

Zou je niet juist een cardreader moeten aansluiten om decodeerde zenders te ontvangen? Dan hoor je ook 1080p te krijgen. Ik ga waarschijnlijk vandaag een hdhomerun expand kopen dus moet er zelf ook nog even mee sleutelen

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.