Vägrade få kontakt helt plötsligt med PMS

Hej!

Har använt mig av PMS sen tidig höst 2012 utan problem, jag kan ej svära när det slutade fungera men för några dagar sen

har jag fått en uppdatering till min LG 60PM670T och efter det så har jag ej fått kontakt med min PMS. TVn säger att jag ska kontrollera nätverksanslutningen/routern. När jag söker manuellt i TV´n efter min PMS så kommer den upp utan problem och jag väljer den. Men får ej anslutning ändå och tv´n ger mig samma meddelande att kontrollera nätverksanslutningen/routern.

Jag har även uppdaterat PMS på datorn. Jag har kört Linksys WRT54GL (tomato) i flera år externt utanför min bredbands router utan problem, men även den har slutat få internet utdelat från min Telia Thomson router (även om tillgång till internet lyser på linksys dioden). Jag har gjort fabriks återställning på båda routrarna utan att det hjälper. Jag har både kopplat TV > PMS till båda routrarna för att testa utan att det hjälper.

Jag har ingen aning hur jag ska gå vidare.. Jag har provat både med och utan fasta ip-adresser i nätverket utan att lyckas.

mvh Henka

Hej!

Har använt mig av PMS sen tidig höst 2012 utan problem, jag kan ej svära när det slutade fungera men för några dagar sen

har jag fått en uppdatering till min LG 60PM670T och efter det så har jag ej fått kontakt med min PMS. TVn säger att jag ska kontrollera nätverksanslutningen/routern. När jag söker manuellt i TV´n efter min PMS så kommer den upp utan problem och jag väljer den. Men får ej anslutning ändå och tv´n ger mig samma meddelande att kontrollera nätverksanslutningen/routern.

Jag har även uppdaterat PMS på datorn. Jag har kört Linksys WRT54GL (tomato) i flera år externt utanför min bredbands router utan problem, men även den har slutat få internet utdelat från min Telia Thomson router (även om tillgång till internet lyser på linksys dioden). Jag har gjort fabriks återställning på båda routrarna utan att det hjälper. Jag har både kopplat TV > PMS till båda routrarna för att testa utan att det hjälper.

Jag har ingen aning hur jag ska gå vidare.. Jag har provat både med och utan fasta ip-adresser i nätverket utan att lyckas.

mvh Henka

Låter som din Plex-klient (som LG själv underhåller) dog en smula i samband med uppdateringen av din TV. Men för att utesluta något annat, kan du komma åt PMS via andra klienter? T.ex. från en klient på din dator eller iOS/Android-enhet?

Jag funderar på det med! jag läste på det engelska forumet och några fler har fått problem med senaste uppdateringen, jag har chattat med LG support och de skulle kolla över och kontakta mig senare idag igen. Får se vad de säger.

Försöker ge mig på detta igen att åtgärda mitt problem med plex. 

Det som är gjort:

*avinstallerat Plex på dator

*installerat om Plex med äldre version (när det fungerade)

*tagit bort kvarvarande sparad systeminformation efter plex

*fabriksåterställt tv´n 

Det sjuka med allt är att tv'n hittar Plex när jag kollar under länkade enheter *se bild*    (http://www.ladda-upp.se/bilder/omfxouexkcrzvc/)

men när jag går in via plex så kommer denna ruta upp hela tiden *se bild*  (http://www.ladda-upp.se/bilder/ftfkdbxonuuz/)

Jag blir inte klok på detta, jag installerade Nero mediahome och där får jag upp mappar och filerna och spelar upp dessa utan problem, dock vill jag har PLEX!

HJÄÄÄÄLP! :(

/Henka

Försöker ge mig på detta igen att åtgärda mitt problem med plex. 

Det som är gjort:

*avinstallerat Plex på dator

*installerat om Plex med äldre version (när det fungerade)

*tagit bort kvarvarande sparad systeminformation efter plex

*fabriksåterställt tv´n 

Det sjuka med allt är att tv'n hittar Plex när jag kollar under länkade enheter *se bild*    (http://www.ladda-upp.se/bilder/omfxouexkcrzvc/)

men när jag går in via plex så kommer denna ruta upp hela tiden *se bild*  (http://www.ladda-upp.se/bilder/ftfkdbxonuuz/)

Jag blir inte klok på detta, jag installerade Nero mediahome och där får jag upp mappar och filerna och spelar upp dessa utan problem, dock vill jag har PLEX!

HJÄÄÄÄLP! :(

/Henka

Hade vi inte fastställt att LG måste lösa detta? :)

Gällande Plex under länkade enheter, är inte det DLNA-enheter? PMS har ju en DLNA funktion, så jag gissar att det är det du ser. Kan du gå in i den?

LG´s lösning var att utföra fabriksåterställning och när inte det fungerade så var det att köra med Nero MediaHome. :/

Jag ser, men kan ej gå in på Plex, men Nero MediaHome bredvid där är inga problem att ansluta till. Båda ligger på samma dator!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.